Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Surfakademin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="submariner" data-source="post: 1047702" data-attributes="member: 101177"><p>Hej,</p><p></p><p>Gjorde en vecka i Biarritz med Surfakademin sommaren 2014, och det positiva är att man har ett häl inarbetat koncept där man delar in gruppen (vi var totalt över 20 personer uppdelade i två VW Transporter och morgon respektive eftermiddagsskift - dvs. antingen så träffades man kl. 07 och var tillbaks kl. 13 eller så träffades man kl. 14 och var tillbax kl. 20) där all utrustning finns på plats. Kommer jag då åka med SA igen? Nej, jag tror inte det...</p><p></p><p>Vi surfade i Spanien (San Sebastian) alla dagar vilket gjorde att vi spenderade minst tre timmar åkandes till och från stranden varje dag. Även om Anton och hans flickvän Mirja var grymma (de höll i den "duktiga" gruppen av tre) RSS var de övriga instruktörerna väldigt unga och främst "sköna typer" som var där för att surfa och leva ett skönt liv (minst 10 år yngre än snittåldern i gruppen). Av/pålastaning av brädor var t.ex. väldigt oorganiserat även om SA borde ha väldigt mycket rutin, den pedagogiska förmågan var sisådär som bäst och en av instruktörerna var så skön att alla former av feed-back/kritik resulterade i omedelbar irritation. Det fanns få möjligheter att träffa "den andra gruppen" (de som surfade em. när vi surfade morgon) och flera olika hotell med våningssängar användes. Jag hörde någon som sa att Costa Rica var bättre organiserat, men jag kommer själv inte ta reda på det - håller då t.ex. Xtravel högre eftersom de har bättre koll över helheten...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="submariner, post: 1047702, member: 101177"] Hej, Gjorde en vecka i Biarritz med Surfakademin sommaren 2014, och det positiva är att man har ett häl inarbetat koncept där man delar in gruppen (vi var totalt över 20 personer uppdelade i två VW Transporter och morgon respektive eftermiddagsskift - dvs. antingen så träffades man kl. 07 och var tillbaks kl. 13 eller så träffades man kl. 14 och var tillbax kl. 20) där all utrustning finns på plats. Kommer jag då åka med SA igen? Nej, jag tror inte det... Vi surfade i Spanien (San Sebastian) alla dagar vilket gjorde att vi spenderade minst tre timmar åkandes till och från stranden varje dag. Även om Anton och hans flickvän Mirja var grymma (de höll i den "duktiga" gruppen av tre) RSS var de övriga instruktörerna väldigt unga och främst "sköna typer" som var där för att surfa och leva ett skönt liv (minst 10 år yngre än snittåldern i gruppen). Av/pålastaning av brädor var t.ex. väldigt oorganiserat även om SA borde ha väldigt mycket rutin, den pedagogiska förmågan var sisådär som bäst och en av instruktörerna var så skön att alla former av feed-back/kritik resulterade i omedelbar irritation. Det fanns få möjligheter att träffa "den andra gruppen" (de som surfade em. när vi surfade morgon) och flera olika hotell med våningssängar användes. Jag hörde någon som sa att Costa Rica var bättre organiserat, men jag kommer själv inte ta reda på det - håller då t.ex. Xtravel högre eftersom de har bättre koll över helheten... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Surfakademin
Tillbaka
Topp