Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Surfakademin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ruben" data-source="post: 1047719" data-attributes="member: 143562"><p>[USER=45951]@jibberisch[/USER]</p><p> [USER=101177]@submariner[/USER]</p><p></p><p>Tja! </p><p></p><p>Var oxså i Biarritz i juli i år och kan bara hålla med</p><p> [USER=101177]@submariner[/USER]. </p><p></p><p>Om man åker till Biarritz på surfresa tror man ju att man ska få surfa i just Biarritz när förutsättningarna finns. Men icke. Det visade sig att bara 4st franskasurfskolor får andvända dom två stränderna för sina skolor, och inga andra. Så att det är en "mobil" surfcamp som det står på SA's sida beror ju till den största delen att dom inte får bedriva verksamhet i just Biarritz.</p><p></p><p>För mig och polaren var det namngivna hotellet när vi bokade fullt. Det hotellet som vi fick ,var inte bra . </p><p>Det var inte ens svensk vandrarhemsstandard. om man jämförde med det hotell vi skulle bott på var det en stor skillnad. Påtalade detta på plats för SA, dom skulle prata med sina chefer. Har har inte hört något än. Även mailat. Inget svar. Betalade ju samma pris som dom andra borde få ett svar iallafall. </p><p></p><p>Vi surfade i Spanien (zarutz) varje dag. 25min väster om San Sebastian. Väl i vattnet var det hur bra som helst. Anton och Mirja var bra och peppande som instruktörer. Kunniga och bra. </p><p></p><p>Men rent logistiskt var det jävligt struligt. Ta VW bussen, åka till Zarutz, leta efter parkering där. Varv på varv. Byta om vid bilen där vi hittat parkering. Sen börja knata iväg med brädan under armen. Kunde ju vara en långpromenad . Vissa orkade inte bära fick vi som orkade springa tillbaks ohjälpa. Det är som</p><p> [USER=101177]@submariner[/USER] säger rent logistiskt skulle det gå att ordna med någon form av bärsele av någon form. </p><p></p><p></p><p>Sen efter surf var det likadant. Det skulle lastas ,det blev kaos varje dag. Spännremmar var borta, mellan lägg likaså. Instruktörer var borta, köpte kaffe/glass eller bara försökte hitta " inre frid"</p><p></p><p>Tröttnade efter andra dagen , så jag o polarn tog tag i lastningen efter surf. Så det hände något. </p><p></p><p></p><p>Nä det blir nog inte SA någon mer gång. För mycket flum. Men är du 18-20 år och det är din första resa. Kör bara. När man är 38 vill iallafall jag ha lite mer uppstyrt och kvalité.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ruben, post: 1047719, member: 143562"] [USER=45951]@jibberisch[/USER] [USER=101177]@submariner[/USER] Tja! Var oxså i Biarritz i juli i år och kan bara hålla med [USER=101177]@submariner[/USER]. Om man åker till Biarritz på surfresa tror man ju att man ska få surfa i just Biarritz när förutsättningarna finns. Men icke. Det visade sig att bara 4st franskasurfskolor får andvända dom två stränderna för sina skolor, och inga andra. Så att det är en "mobil" surfcamp som det står på SA's sida beror ju till den största delen att dom inte får bedriva verksamhet i just Biarritz. För mig och polaren var det namngivna hotellet när vi bokade fullt. Det hotellet som vi fick ,var inte bra . Det var inte ens svensk vandrarhemsstandard. om man jämförde med det hotell vi skulle bott på var det en stor skillnad. Påtalade detta på plats för SA, dom skulle prata med sina chefer. Har har inte hört något än. Även mailat. Inget svar. Betalade ju samma pris som dom andra borde få ett svar iallafall. Vi surfade i Spanien (zarutz) varje dag. 25min väster om San Sebastian. Väl i vattnet var det hur bra som helst. Anton och Mirja var bra och peppande som instruktörer. Kunniga och bra. Men rent logistiskt var det jävligt struligt. Ta VW bussen, åka till Zarutz, leta efter parkering där. Varv på varv. Byta om vid bilen där vi hittat parkering. Sen börja knata iväg med brädan under armen. Kunde ju vara en långpromenad . Vissa orkade inte bära fick vi som orkade springa tillbaks ohjälpa. Det är som [USER=101177]@submariner[/USER] säger rent logistiskt skulle det gå att ordna med någon form av bärsele av någon form. Sen efter surf var det likadant. Det skulle lastas ,det blev kaos varje dag. Spännremmar var borta, mellan lägg likaså. Instruktörer var borta, köpte kaffe/glass eller bara försökte hitta " inre frid" Tröttnade efter andra dagen , så jag o polarn tog tag i lastningen efter surf. Så det hände något. Nä det blir nog inte SA någon mer gång. För mycket flum. Men är du 18-20 år och det är din första resa. Kör bara. När man är 38 vill iallafall jag ha lite mer uppstyrt och kvalité. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Surfakademin
Tillbaka
Topp