Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Surfing i sydvästra Frankrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1052584" data-attributes="member: 132445"><p>Var påväg till Biaritz under ett tågluffsvarv för ett par somrar sedan men avvek för att det var för satans dyrt. Att fixa boende i närheten utav breaks verkade inte vara alltför lätt med rimliga priser i åtanke. På sommaren lär det dessutom vara knökfullt.</p><p></p><p>Om det är just sydvästra Frankrike som lockar så kan jag väl tipsa om Hossegor - världskänt och vad jag förstått rätt bra och lite mindre "riviera" än Biaritz självt. </p><p></p><p>Om du är öppen för andra alternativ så är San Sebastian, i närheten av Bilbao, ytterligare en möjlighet - i samma hörn utav Biscaya men mindre franskt och lite mer genuint. Bra surf är det på båda ställena, knappast någon skillnad för en nyfrälst surfare.</p><p></p><p>Kan även rekommendera Peniche, Portugal, där jag hängde runt och surfade förrförra sommaren i ett par veckor. Billigt, trevligt och skönt folk och garanterat nybörjarvänliga vågor under sommarmånaderna. Claire och Duncan på Peniche Surf Lodge(eller något i den stilen) där jag bodde styrde också gärna upp lektioner, utrustning samt lift till stränder som låg längre bort. (Deras son, skön kille, verkar ha fått sitt break som surfproffs förra året med). Galet fräscht, trevligt och billigt(18E/natt i 5-bäddsrum). Flyg till och från Lissabon går skapligt lätt att hitta för ett par hundralappar. </p><p></p><p>Ska också passa på att nämna att de riktigt hårda/korkade(samt med heldräkt)- läs jag, surfar i Sverige nästan året om. Inte alls lika bra eller trevligt som på kontinenten, men skapligt för nybörjare kan jag tänka mig om man står ut med 10-ish grader varmt vatten och snålblåst. Riktigt kul för oss med lite vana som har kroppsvärme över. 12 m/s onshore så är det gejm!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1052584, member: 132445"] Var påväg till Biaritz under ett tågluffsvarv för ett par somrar sedan men avvek för att det var för satans dyrt. Att fixa boende i närheten utav breaks verkade inte vara alltför lätt med rimliga priser i åtanke. På sommaren lär det dessutom vara knökfullt. Om det är just sydvästra Frankrike som lockar så kan jag väl tipsa om Hossegor - världskänt och vad jag förstått rätt bra och lite mindre "riviera" än Biaritz självt. Om du är öppen för andra alternativ så är San Sebastian, i närheten av Bilbao, ytterligare en möjlighet - i samma hörn utav Biscaya men mindre franskt och lite mer genuint. Bra surf är det på båda ställena, knappast någon skillnad för en nyfrälst surfare. Kan även rekommendera Peniche, Portugal, där jag hängde runt och surfade förrförra sommaren i ett par veckor. Billigt, trevligt och skönt folk och garanterat nybörjarvänliga vågor under sommarmånaderna. Claire och Duncan på Peniche Surf Lodge(eller något i den stilen) där jag bodde styrde också gärna upp lektioner, utrustning samt lift till stränder som låg längre bort. (Deras son, skön kille, verkar ha fått sitt break som surfproffs förra året med). Galet fräscht, trevligt och billigt(18E/natt i 5-bäddsrum). Flyg till och från Lissabon går skapligt lätt att hitta för ett par hundralappar. Ska också passa på att nämna att de riktigt hårda/korkade(samt med heldräkt)- läs jag, surfar i Sverige nästan året om. Inte alls lika bra eller trevligt som på kontinenten, men skapligt för nybörjare kan jag tänka mig om man står ut med 10-ish grader varmt vatten och snålblåst. Riktigt kul för oss med lite vana som har kroppsvärme över. 12 m/s onshore så är det gejm! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Surfing i sydvästra Frankrike
Tillbaka
Topp