Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Sval skidjacka sökes!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjork52" data-source="post: 617247" data-attributes="member: 90656"><p>Kolla på någon tunn, ofodrad softshelljacka. De ventilerar ofta bra och kostar i de flesta fall minde än en goretex jacka. </p><p></p><p>De är ju inte vattentäta men brukar beroende på impregneringen klara olika grad av vattenstänk.</p><p></p><p>En jacka med windstopper eller annat membran är ofta helt vindtäta men ventilerar då sämre.</p><p></p><p>Här har du några exempel på jackor som kan vara bra <a href="http://www.addnature.com/dept.asp?dept_id=12198" target="_blank">http://www.addnature.com/dept.asp?dept_id=12198</a> </p><p></p><p>Själv så har jag en Patagonia Ascensionist Jacket som jag åker i när det inte är riktigt blötväder. Den har en bra passform för mig och ventilerar bra. Ventilationen sker dock på lite bekostnad av vindtätheten och när det är kallt och/eller blåser mycket kan jag tycka att det blåser igenom tyget lite väl mycket så man kan få kompensera för det med lite mer kläder än vad man kanske skulle ha haft under en heltät jacka.</p><p></p><p>Jag åker ganska intensivt och mycket i skogen vilket gör att jag kan åka mig svettig även när det är -20 -25 grader kallt utan problem varför jag verkligen prioriterar ventilationsförmågan hos mina kläder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjork52, post: 617247, member: 90656"] Kolla på någon tunn, ofodrad softshelljacka. De ventilerar ofta bra och kostar i de flesta fall minde än en goretex jacka. De är ju inte vattentäta men brukar beroende på impregneringen klara olika grad av vattenstänk. En jacka med windstopper eller annat membran är ofta helt vindtäta men ventilerar då sämre. Här har du några exempel på jackor som kan vara bra [URL]http://www.addnature.com/dept.asp?dept_id=12198[/URL] Själv så har jag en Patagonia Ascensionist Jacket som jag åker i när det inte är riktigt blötväder. Den har en bra passform för mig och ventilerar bra. Ventilationen sker dock på lite bekostnad av vindtätheten och när det är kallt och/eller blåser mycket kan jag tycka att det blåser igenom tyget lite väl mycket så man kan få kompensera för det med lite mer kläder än vad man kanske skulle ha haft under en heltät jacka. Jag åker ganska intensivt och mycket i skogen vilket gör att jag kan åka mig svettig även när det är -20 -25 grader kallt utan problem varför jag verkligen prioriterar ventilationsförmågan hos mina kläder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Sval skidjacka sökes!
Tillbaka
Topp