Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Svalt intresse?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 69943" data-attributes="member: 12483"><p>Jag tror att du har helt rätt angående snowblade/twintipgenerationen, mycket burk är det nog! Dom har det i sig sen vaggan, vare sig dom vill eller inte.</p><p></p><p>Det har helt klart skett en glidning mot allt yngre skribenter här på FR, något i sig inte behöver betyda nåt, mer än att de ämnen som debatteras ofta saknar bäring för oss äldre, och att nivån tenderar sjunka till stundtals riktigt låga nivåer. Personligen har jag väldigt lite gemensamt med en 14-årig jibbare, men jag tror mig förstå att dom har lika kul som jag hade när jag var ung grabb på berget.</p><p></p><p>Att topptursforumet inte är så besökt, beror ju naturligtvis på det faktum att andelen skidåkare som har kompetens och möjlighet att gå toppturer, fira ner sig i korridorer, åka branta extremåk och liknande, är proportionellt sett väldigt liten.</p><p></p><p>Sen är nog topptursåkarna hellre ute på berget än framför datorn, i a f under säsongen.</p><p></p><p>Personligen skriver jag helst om höghastihetscarving, sprit och Belgisk öl förståss!</p><p></p><p>Ödmjuk som alltid,</p><p>Eder Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 69943, member: 12483"] Jag tror att du har helt rätt angående snowblade/twintipgenerationen, mycket burk är det nog! Dom har det i sig sen vaggan, vare sig dom vill eller inte. Det har helt klart skett en glidning mot allt yngre skribenter här på FR, något i sig inte behöver betyda nåt, mer än att de ämnen som debatteras ofta saknar bäring för oss äldre, och att nivån tenderar sjunka till stundtals riktigt låga nivåer. Personligen har jag väldigt lite gemensamt med en 14-årig jibbare, men jag tror mig förstå att dom har lika kul som jag hade när jag var ung grabb på berget. Att topptursforumet inte är så besökt, beror ju naturligtvis på det faktum att andelen skidåkare som har kompetens och möjlighet att gå toppturer, fira ner sig i korridorer, åka branta extremåk och liknande, är proportionellt sett väldigt liten. Sen är nog topptursåkarna hellre ute på berget än framför datorn, i a f under säsongen. Personligen skriver jag helst om höghastihetscarving, sprit och Belgisk öl förståss! Ödmjuk som alltid, Eder Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Svalt intresse?
Tillbaka
Topp