Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Svalt intresse?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PALE_rider" data-source="post: 69949" data-attributes="member: 32137"><p>Läser med brinnande intresse denna tråd. Kan inte undvika att känna mig väldigt sugen att prova på, och nu använder jag gubbfan:s nytänkande uttryck, en offpisttur. Då kommer en fråga upp till mitt medvetande... </p><p></p><p>Jag är en inbiten piståkare som nog får ställa mig till skaran som oftast är för lat för att göra de där riktigt långa offpistturerna. De "turer" jag ger mig ut på tar max en halvtimme, pulsande i djupsnön med laggen på axeln. </p><p></p><p>Till min fråga nu; hur kan man, utan större ekonomiska insatser, skaffa sig utrustning som något så när passar för dessa längre turer. Räcker det med att inhandla ett par stighudar, knäppa pjäxorna löst och börja knata. Eller bör man ha lös häl och "stigbindningar" eller vad det nu heter...? Kanske kan jag inhandla ett par snöskor och spänna fast skidorna på ryggsäcken?</p><p></p><p>Vad säger du/ni? Viljan är stor att nå de där orörda natursköna sluttningarna men medlen är små...</p><p></p><p>Tacksam för svar/David</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PALE_rider, post: 69949, member: 32137"] Läser med brinnande intresse denna tråd. Kan inte undvika att känna mig väldigt sugen att prova på, och nu använder jag gubbfan:s nytänkande uttryck, en offpisttur. Då kommer en fråga upp till mitt medvetande... Jag är en inbiten piståkare som nog får ställa mig till skaran som oftast är för lat för att göra de där riktigt långa offpistturerna. De "turer" jag ger mig ut på tar max en halvtimme, pulsande i djupsnön med laggen på axeln. Till min fråga nu; hur kan man, utan större ekonomiska insatser, skaffa sig utrustning som något så när passar för dessa längre turer. Räcker det med att inhandla ett par stighudar, knäppa pjäxorna löst och börja knata. Eller bör man ha lös häl och "stigbindningar" eller vad det nu heter...? Kanske kan jag inhandla ett par snöskor och spänna fast skidorna på ryggsäcken? Vad säger du/ni? Viljan är stor att nå de där orörda natursköna sluttningarna men medlen är små... Tacksam för svar/David [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Svalt intresse?
Tillbaka
Topp