Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Svår smärta i fötterna - någon som har en lösning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="inastinafialotta" data-source="post: 1331985" data-attributes="member: 205162"><p>Pjäxorna är ett par K2 BFC 95 W BOA. </p><p>De är för breda så tryck är inget problem, jag har försökt att lösa det genom att bygga på innerskon på utsidan, klippt till sulor av tunna skärbrädor etc för att tigtha till utrymmet, jag kan vifta på tårna.</p><p>Jag är inställd på att köpa nya pjäxor, <strong><em>MEN </em></strong>jag har haft samma problem tidigare också med en betydligt tightare pjäxa så jag tror inte att det är så enkelt som att bara köpa en smalare pjäxa. Utan behöver lista ut vad det är som felar för att slippa fler felköp.</p><p></p><p>Åkteknik.. jadu jag är en glad amatör.</p><p>Jag får ut benen en del från kroppen, jag kontrollerar nog svängen med både knäna och lite fötter.</p><p>Men jag har svårt med att få det där "rullet" med trycket fram på tårna, lyckas bättre med att få till trycket i mitten och bak.</p><p>Kommer på kant men inte hela vägen så inga perfekta carving svängar, ÄN men det är inte så långt ifrån. Några svängar har jag ändå fått till det.</p><p>Jag åker med tränare nästan varje dag så målet är att fortsätta bli bättre, men det är svårt när pjäxorna sviker.</p><p>Det enda jag vet är att jag vill ha av ett par nya pjäxor (förutom att det inte får göra ont) är att de ska vara lite mer framåtlutade och lite hårdare än vad jag har idag. För det var mina gamla och de var enklare att åka med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="inastinafialotta, post: 1331985, member: 205162"] Pjäxorna är ett par K2 BFC 95 W BOA. De är för breda så tryck är inget problem, jag har försökt att lösa det genom att bygga på innerskon på utsidan, klippt till sulor av tunna skärbrädor etc för att tigtha till utrymmet, jag kan vifta på tårna. Jag är inställd på att köpa nya pjäxor, [B][I]MEN [/I][/B]jag har haft samma problem tidigare också med en betydligt tightare pjäxa så jag tror inte att det är så enkelt som att bara köpa en smalare pjäxa. Utan behöver lista ut vad det är som felar för att slippa fler felköp. Åkteknik.. jadu jag är en glad amatör. Jag får ut benen en del från kroppen, jag kontrollerar nog svängen med både knäna och lite fötter. Men jag har svårt med att få det där "rullet" med trycket fram på tårna, lyckas bättre med att få till trycket i mitten och bak. Kommer på kant men inte hela vägen så inga perfekta carving svängar, ÄN men det är inte så långt ifrån. Några svängar har jag ändå fått till det. Jag åker med tränare nästan varje dag så målet är att fortsätta bli bättre, men det är svårt när pjäxorna sviker. Det enda jag vet är att jag vill ha av ett par nya pjäxor (förutom att det inte får göra ont) är att de ska vara lite mer framåtlutade och lite hårdare än vad jag har idag. För det var mina gamla och de var enklare att åka med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Svår smärta i fötterna - någon som har en lösning?
Tillbaka
Topp