Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Svår smärta i fötterna - någon som har en lösning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Atomicka" data-source="post: 1332059" data-attributes="member: 205148"><p>Nu har jag ju varesig sett dig åka eller är sjukgymnast eller läkare så ta det här med tio nypor salt!</p><p></p><p>Men eftersom du kan åka utan att få ont i samma pjäxor du får ont av i liften så gissar jag på att du belastar foten annorlunda i de två fallen. Och i liften på så sätt att du flexar anklarna mer än i backen. För då drar du ut musklerna under fötterna mer som krampar. Prova att stärka fötterna och anklarna med tåhävningar och tålyft (typ omvända tåhävningar) och med gummibandsövningar samt stretcha vaderna. ”Asian squats” är bra. För om du får bättre rörlighet i vaderna ner till hälen så kommer ju inte musklerna under fötterna sträckas ut lika mycket när du flexar anklarna.</p><p></p><p>PS. När jag gick från pjäxor med 14,5 graders forward lean till 16 grader plus spoiler så kändes det direkt i vaderna och under fötterna. Med övningarna ovan blev det bra igen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Atomicka, post: 1332059, member: 205148"] Nu har jag ju varesig sett dig åka eller är sjukgymnast eller läkare så ta det här med tio nypor salt! Men eftersom du kan åka utan att få ont i samma pjäxor du får ont av i liften så gissar jag på att du belastar foten annorlunda i de två fallen. Och i liften på så sätt att du flexar anklarna mer än i backen. För då drar du ut musklerna under fötterna mer som krampar. Prova att stärka fötterna och anklarna med tåhävningar och tålyft (typ omvända tåhävningar) och med gummibandsövningar samt stretcha vaderna. ”Asian squats” är bra. För om du får bättre rörlighet i vaderna ner till hälen så kommer ju inte musklerna under fötterna sträckas ut lika mycket när du flexar anklarna. PS. När jag gick från pjäxor med 14,5 graders forward lean till 16 grader plus spoiler så kändes det direkt i vaderna och under fötterna. Med övningarna ovan blev det bra igen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Svår smärta i fötterna - någon som har en lösning?
Tillbaka
Topp