Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 140140" data-attributes="member: 28391"><p>Nosskire,</p><p></p><p>Det där med bredd på bräda och storlek på boots är en väldigt individuell fråga. Jag personligen skulle aldrig drömma om att köra så smal bräda som du gör med mina fötter och jag har 44 (32 TM1, 10.5). Under vecka 7 testade jag en lite kortare (161) och smalare bräda (25.1) än jag brukar åka på (mitt stance är 57 cm med +21,-9). Det fungerade OK men när jag verkligen körde på och carvade mina svängar ordentligt så fick jag både toe- och heel-drag. För att jag ska känna mig helt säker vill jag ha en bräda över 26 i midjan.</p><p></p><p>Jag har dock flera kompisar som kör med smalare bräda än 25 med fötter i storlek 44 eller större och är helt nöjda med det. Men generellt kan man nog säga att de flesta med storlek 44 eller mer tycker att en bräda över 25 är att föredra.</p><p></p><p>Jag personligen gillar breda brädor och tror att många som har stora fötter och smala brädor skulle kunna få en mycket bättre åkupplevelse om de testade en bredare bräda. Bättre flyt i puder, stabilare i fart och inga släpande tår och fötter är bara några av fördelarna med breda brädor, tycker jag alltså.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 140140, member: 28391"] Nosskire, Det där med bredd på bräda och storlek på boots är en väldigt individuell fråga. Jag personligen skulle aldrig drömma om att köra så smal bräda som du gör med mina fötter och jag har 44 (32 TM1, 10.5). Under vecka 7 testade jag en lite kortare (161) och smalare bräda (25.1) än jag brukar åka på (mitt stance är 57 cm med +21,-9). Det fungerade OK men när jag verkligen körde på och carvade mina svängar ordentligt så fick jag både toe- och heel-drag. För att jag ska känna mig helt säker vill jag ha en bräda över 26 i midjan. Jag har dock flera kompisar som kör med smalare bräda än 25 med fötter i storlek 44 eller större och är helt nöjda med det. Men generellt kan man nog säga att de flesta med storlek 44 eller mer tycker att en bräda över 25 är att föredra. Jag personligen gillar breda brädor och tror att många som har stora fötter och smala brädor skulle kunna få en mycket bättre åkupplevelse om de testade en bredare bräda. Bättre flyt i puder, stabilare i fart och inga släpande tår och fötter är bara några av fördelarna med breda brädor, tycker jag alltså. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Tillbaka
Topp