Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 361530" data-attributes="member: 59533"><p>Jag är i valet och kvalet men har riktat in mig på en taperad bräda. Jag väger 78kg och anser mig köra för hårt för mitt eget bästa. Behöver något som klarar svänga i höga farter utan att vika undan och som flyter bra i löst. Jag vet vilken bräda jag ska ha (lib-tech mullet) men vill bara höra lite info från folk som kör taperat och vilken längd jag bör rikta in mig på.</p><p></p><p>Ska säsonga i Kicking Horse efter förra vintern i Whistler. Har en parkbräda på 156, en styv jävel på 161 (som inte duger till riktigt känner jag, flyter kass) och nu en mer friåkningsinspirerad taperad är det tänkt. </p><p></p><p>Det jag väljer mellan är 160 och 165....Har tex en tjejkompis som kör en kraftigt taperad prior på 156 och hon tycker den är perfekt. Jag vill inte vara dum och köpa något för kort eftersom jag har brädor som täcker. Men vill samtidigt ha en som går att lägga en tre ut över en windlip utan att kännas som att slänga runt ett kassaskåp. </p><p></p><p>Är jag en kärring om jag tar 160n eller blir 165 för mycket om man gillar att trixa i naturen och inte bara vill köra störtlopp. Taperat är såklart inte optimalt för att trixa men jag vill åt flytet och på samma gång ha en "kort" bräda.</p><p></p><p>Någon med erfarenhet av taperade brädor och hur dem uppför sig och vilken längd man ska satsa på... Hade jag köpt en malolo hade jag direkt tagit 162an men nu är det ett mellansteg på 160-165..</p><p></p><p>Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 361530, member: 59533"] Jag är i valet och kvalet men har riktat in mig på en taperad bräda. Jag väger 78kg och anser mig köra för hårt för mitt eget bästa. Behöver något som klarar svänga i höga farter utan att vika undan och som flyter bra i löst. Jag vet vilken bräda jag ska ha (lib-tech mullet) men vill bara höra lite info från folk som kör taperat och vilken längd jag bör rikta in mig på. Ska säsonga i Kicking Horse efter förra vintern i Whistler. Har en parkbräda på 156, en styv jävel på 161 (som inte duger till riktigt känner jag, flyter kass) och nu en mer friåkningsinspirerad taperad är det tänkt. Det jag väljer mellan är 160 och 165....Har tex en tjejkompis som kör en kraftigt taperad prior på 156 och hon tycker den är perfekt. Jag vill inte vara dum och köpa något för kort eftersom jag har brädor som täcker. Men vill samtidigt ha en som går att lägga en tre ut över en windlip utan att kännas som att slänga runt ett kassaskåp. Är jag en kärring om jag tar 160n eller blir 165 för mycket om man gillar att trixa i naturen och inte bara vill köra störtlopp. Taperat är såklart inte optimalt för att trixa men jag vill åt flytet och på samma gång ha en "kort" bräda. Någon med erfarenhet av taperade brädor och hur dem uppför sig och vilken längd man ska satsa på... Hade jag köpt en malolo hade jag direkt tagit 162an men nu är det ett mellansteg på 160-165.. Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Tillbaka
Topp