Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nosskire" data-source="post: 396273" data-attributes="member: 55515"><p>Pinn mfl.! Hjälp.</p><p></p><p>186 lång, 75 kilo</p><p>Åkstil - Tja, rätt aggresivt men har inte så mycket att jämföra med.</p><p>Åker - Puder/Pist</p><p>Bindning - Super Titan (Flux)</p><p>Skor. 45</p><p></p><p>Letar efter en ny bräda då jag inte är helt nöjd med de jag har, ska nog göra om hela min "linje" till nästa säsong.</p><p></p><p>Åker nu på:</p><p>Puder/pist: Baron ES 164</p><p>pist/park (allround) Unity Pride 159</p><p>Pist/park Custom 160.5 från 98, dvs den mjukare modellen.</p><p></p><p>Jag upplever att jag har en tråkig linje, jag åker bra i offpist med min Baron ES men saknar lekheten och känsla i pisten! I pudret är jag dock hel nöjd. </p><p></p><p>Min Unity pride är bra, men inte riktigt vass på något... Känns lite förs styv och "död". Åker dock grymt bra på den då jag anstänger mig! Men om man slappnar av halshugger den en.</p><p></p><p>Custom - Tja.. Lekfull och rolig. Dock lite ostabil i höga farter?</p><p></p><p></p><p>Jag letat efter en bräda som är rolig att åka! Som även har bra puder / pist egenskaper. Finns dessa.. ? Normalt fall åker man långsamt med lekfulla brädor och snabbt som satan med styva/tråkiga. Något som någon känner igen?...</p><p>Vill ha en puder/pist bräda som lever men ändå är stabil, flyter bra i pudret. </p><p></p><p>Köpte en 06 Burton Custom till far som jag älskade, j*vligt rolig bräda som fungerade bra överallt förutom i pudret. Om jag skulle välja att ha en enda bräda skulle det bli en custom Wide (om den ar kvar känslar från icke wide). Men den var liiite för mjuk... Gick inte att hänga på skidåkarna då de tog fram sina pist racers / fetting lagg och tuttade på i pisten...</p><p></p><p>Någon idé någon? Nu åker jag ju på relativt hårda brädor i pist/puder... Kanske borde testa något annat?</p><p></p><p>// Tim</p><p></p><p>Edit. Känns som om jag letar efter En Hendryx voodoo child fast en snowboard, iaf som folk beskriver denna skida...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nosskire, post: 396273, member: 55515"] Pinn mfl.! Hjälp. 186 lång, 75 kilo Åkstil - Tja, rätt aggresivt men har inte så mycket att jämföra med. Åker - Puder/Pist Bindning - Super Titan (Flux) Skor. 45 Letar efter en ny bräda då jag inte är helt nöjd med de jag har, ska nog göra om hela min "linje" till nästa säsong. Åker nu på: Puder/pist: Baron ES 164 pist/park (allround) Unity Pride 159 Pist/park Custom 160.5 från 98, dvs den mjukare modellen. Jag upplever att jag har en tråkig linje, jag åker bra i offpist med min Baron ES men saknar lekheten och känsla i pisten! I pudret är jag dock hel nöjd. Min Unity pride är bra, men inte riktigt vass på något... Känns lite förs styv och "död". Åker dock grymt bra på den då jag anstänger mig! Men om man slappnar av halshugger den en. Custom - Tja.. Lekfull och rolig. Dock lite ostabil i höga farter? Jag letat efter en bräda som är rolig att åka! Som även har bra puder / pist egenskaper. Finns dessa.. ? Normalt fall åker man långsamt med lekfulla brädor och snabbt som satan med styva/tråkiga. Något som någon känner igen?... Vill ha en puder/pist bräda som lever men ändå är stabil, flyter bra i pudret. Köpte en 06 Burton Custom till far som jag älskade, j*vligt rolig bräda som fungerade bra överallt förutom i pudret. Om jag skulle välja att ha en enda bräda skulle det bli en custom Wide (om den ar kvar känslar från icke wide). Men den var liiite för mjuk... Gick inte att hänga på skidåkarna då de tog fram sina pist racers / fetting lagg och tuttade på i pisten... Någon idé någon? Nu åker jag ju på relativt hårda brädor i pist/puder... Kanske borde testa något annat? // Tim Edit. Känns som om jag letar efter En Hendryx voodoo child fast en snowboard, iaf som folk beskriver denna skida... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Tillbaka
Topp