Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mojobo" data-source="post: 401143" data-attributes="member: 80737"><p>Hej pinn och övriga kunskapskällor, jag vänder mig till er för tips och råd...</p><p>Jag ska köpa ny utrustning för första gången på 10(!) år då min militärgröna SIMS blev stulen ur förrådet. Sen dess har jag hyrt grejjer varje vinter (har bara åkt en vecka / vinter) men det är alltid mjuka fladderbrädor vad man än beställer. Nu har jag blivit tipsad om Ride DH men efter att ha surfat runt på nätet inser jag att det är fel bräda för mig.</p><p></p><p>Jag söker en friåkningsbräda (90% piståkning) för snabba och DJUPA skärande svängar (Old man - Old school...) I 9 fall av 10 är hyrbrädorna för smala då tårna går i snön (~160 långa brädor, vet ej vad midjemåttet varit) då jag gillar att vinkla brädan kraftigt i svängarna. Jag tror jag söker en styv bräda, +160cm lång, minst 25.5 i midja. Jag jibbar inte, åker inte fakie, åker mycket lite park, hoppar gärna när tillfälle bjuds men inget spektakulärt, gärna lössnö men jag kommer inte ner till alperna än på några år (har små barn). </p><p></p><p>184 lång</p><p>74 kg tung</p><p>42-43 i skostorlek</p><p></p><p>Hoppas ni inte tröttnat på att svara på dessa frågor för jag behöver verkligen några bra tips, gärna kompletterat med bindningar och skor.</p><p>Trots 14 år på bräda har jag tappat "kontakten med marknaden" och känner mig därför villrådig. Tack på förhand.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mojobo, post: 401143, member: 80737"] Hej pinn och övriga kunskapskällor, jag vänder mig till er för tips och råd... Jag ska köpa ny utrustning för första gången på 10(!) år då min militärgröna SIMS blev stulen ur förrådet. Sen dess har jag hyrt grejjer varje vinter (har bara åkt en vecka / vinter) men det är alltid mjuka fladderbrädor vad man än beställer. Nu har jag blivit tipsad om Ride DH men efter att ha surfat runt på nätet inser jag att det är fel bräda för mig. Jag söker en friåkningsbräda (90% piståkning) för snabba och DJUPA skärande svängar (Old man - Old school...) I 9 fall av 10 är hyrbrädorna för smala då tårna går i snön (~160 långa brädor, vet ej vad midjemåttet varit) då jag gillar att vinkla brädan kraftigt i svängarna. Jag tror jag söker en styv bräda, +160cm lång, minst 25.5 i midja. Jag jibbar inte, åker inte fakie, åker mycket lite park, hoppar gärna när tillfälle bjuds men inget spektakulärt, gärna lössnö men jag kommer inte ner till alperna än på några år (har små barn). 184 lång 74 kg tung 42-43 i skostorlek Hoppas ni inte tröttnat på att svara på dessa frågor för jag behöver verkligen några bra tips, gärna kompletterat med bindningar och skor. Trots 14 år på bräda har jag tappat "kontakten med marknaden" och känner mig därför villrådig. Tack på förhand. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Tillbaka
Topp