Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fiji" data-source="post: 402435" data-attributes="member: 80890"><p>Hej pinn,</p><p>Du verkar ha grym koll på utrustningsval. Kan du hjälpa mig?</p><p></p><p>Jag är 30 år och har åkt snowboard sedan jag var 15 år. Började som sportlovsåkare, men har det senaste 10 åren bara kommit i väg en vecka varannat år. 179 cm lång, 76 kg och storlek 43-44 i vanliga skor.</p><p></p><p>Jag har hittills alltid hyrt bräda och skor, men tycker sällan varken skorna eller brädan passar mig så bra. Har många gånger haft problem med passform på skor och att brädan känns för mjuk och sladdrig i pisten. Nu i vår ska jag för första gångerna till alperna och tänkte att det kanske vore välinvesterade pengar att köpa utrusting som passar mig och min åkning.</p><p></p><p>Jag har åkt mest pist och hoppat lite då och då. Tycker om när det går undan i pisten. Kan inga trix. Jag är ute efter en bräda som går bra i pisten där jag kommer åka mest, men skulle även vilja prova på både lite parkåkning och off-pist. </p><p></p><p>Jag skulle vara tacksam för tips om vad jag ska köpa för bräda/bindningar/skor?</p><p></p><p>Tack på förhand!</p><p></p><p>/Fiji</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fiji, post: 402435, member: 80890"] Hej pinn, Du verkar ha grym koll på utrustningsval. Kan du hjälpa mig? Jag är 30 år och har åkt snowboard sedan jag var 15 år. Började som sportlovsåkare, men har det senaste 10 åren bara kommit i väg en vecka varannat år. 179 cm lång, 76 kg och storlek 43-44 i vanliga skor. Jag har hittills alltid hyrt bräda och skor, men tycker sällan varken skorna eller brädan passar mig så bra. Har många gånger haft problem med passform på skor och att brädan känns för mjuk och sladdrig i pisten. Nu i vår ska jag för första gångerna till alperna och tänkte att det kanske vore välinvesterade pengar att köpa utrusting som passar mig och min åkning. Jag har åkt mest pist och hoppat lite då och då. Tycker om när det går undan i pisten. Kan inga trix. Jag är ute efter en bräda som går bra i pisten där jag kommer åka mest, men skulle även vilja prova på både lite parkåkning och off-pist. Jag skulle vara tacksam för tips om vad jag ska köpa för bräda/bindningar/skor? Tack på förhand! /Fiji [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Tillbaka
Topp