Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 508840" data-attributes="member: 28391"><p>Det enda jag skulle vilja påpeka är att de flesta brädor som är "directional" inte är bredare i nosen än tailen. De flesta "directional" brädor har lika bred nos som tail. Det som skiljer är som du säger längden på nosen i förhållande till tailen och ofta är flexet styvare mot tailen.</p><p>Brädor med bredare nos än tail kallas som du såklart vet "tapered" eller taperade som jag föredrar på svengelska. Taperade brädor är mer renodlade friåkningsbrädor. Den bredare nosen ger bra flyt i puder och det faktum att tailen är smalare gör att dessa brädor är väldigt lättsvängda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 508840, member: 28391"] Det enda jag skulle vilja påpeka är att de flesta brädor som är "directional" inte är bredare i nosen än tailen. De flesta "directional" brädor har lika bred nos som tail. Det som skiljer är som du säger längden på nosen i förhållande till tailen och ofta är flexet styvare mot tailen. Brädor med bredare nos än tail kallas som du såklart vet "tapered" eller taperade som jag föredrar på svengelska. Taperade brädor är mer renodlade friåkningsbrädor. Den bredare nosen ger bra flyt i puder och det faktum att tailen är smalare gör att dessa brädor är väldigt lättsvängda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Tillbaka
Topp