Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="costanza" data-source="post: 514903" data-attributes="member: 91903"><p>Yo!</p><p>Tack för en mkt bra tråd! Måste dock höra med er nu när jag ska köpa ny bräda och lurar på alternativen, Super model, Supermodel X eller kanske en ny Custom</p><p></p><p>Längd: 183cm, Vikt 83kg, skostorlkek: 42,5, 32år</p><p>Åker: mkt pist men offpist om möjligt och vid bra förhållanden (dvs mest utomlands). aldrig rail/park och sällan hopp. </p><p>Började åka sent (25år) men har nu nött rätt skapligt och tycker mig sällan bli frånåkt i pisten, anser mig rätt skapligt vass (allt är relativt) och åker på skär med bra tryck. Vill dock inte ha en bräda där jag alltid måste vara på helspänn, det händer ju att man ibland bara glider/leker.</p><p></p><p>1vecka alperna om året + ett par vändor i svenska fjällen per säsong</p><p></p><p>Har en Burton air 157 3-4år gammal, Custom 162 5-6år gammal. gillar verkligen Custom:en men den börjar kännas riktigt "trött"</p><p>Burton ION sko + Cartellbindning</p><p></p><p>Nu till frågorna:</p><p>Ska jag välja en Super model 159, 163 eller gå på en Super model x 160 el 164 eller kanske en ny Custom? </p><p>Rädd att Super model blir för mjuk då jag väger lite mkt, i fall för en 159:a</p><p></p><p>Vilket längd tror ni? (hade inte egentligen tänkt att köpa en längre än 162, när jag leker med min 157:a är den ju så mkt lättmanövrerad och därför rädd att längre än 162 blir för mkt. Samtidigt så bör jag ha lite längd om man åker offpist) </p><p></p><p>Tack på förhand!</p><p>// Jörgen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="costanza, post: 514903, member: 91903"] Yo! Tack för en mkt bra tråd! Måste dock höra med er nu när jag ska köpa ny bräda och lurar på alternativen, Super model, Supermodel X eller kanske en ny Custom Längd: 183cm, Vikt 83kg, skostorlkek: 42,5, 32år Åker: mkt pist men offpist om möjligt och vid bra förhållanden (dvs mest utomlands). aldrig rail/park och sällan hopp. Började åka sent (25år) men har nu nött rätt skapligt och tycker mig sällan bli frånåkt i pisten, anser mig rätt skapligt vass (allt är relativt) och åker på skär med bra tryck. Vill dock inte ha en bräda där jag alltid måste vara på helspänn, det händer ju att man ibland bara glider/leker. 1vecka alperna om året + ett par vändor i svenska fjällen per säsong Har en Burton air 157 3-4år gammal, Custom 162 5-6år gammal. gillar verkligen Custom:en men den börjar kännas riktigt "trött" Burton ION sko + Cartellbindning Nu till frågorna: Ska jag välja en Super model 159, 163 eller gå på en Super model x 160 el 164 eller kanske en ny Custom? Rädd att Super model blir för mjuk då jag väger lite mkt, i fall för en 159:a Vilket längd tror ni? (hade inte egentligen tänkt att köpa en längre än 162, när jag leker med min 157:a är den ju så mkt lättmanövrerad och därför rädd att längre än 162 blir för mkt. Samtidigt så bör jag ha lite längd om man åker offpist) Tack på förhand! // Jörgen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Tillbaka
Topp