Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 906115" data-attributes="member: 79407"><p>Hej!</p><p></p><p>Min flickvän ska köpa en bräda, och jag får äran att lägga ut hennes infotråd då hon inte har ett FR-konto.</p><p></p><p>Jag känner att hon inte riktigt hänger med i pudret då jag kan flyta på väldigt bra med mina hellbents, och hon är faktiskt en ganska duktig åkare. Men hon får verkligen kämpa med den bräda hon har nu, vilket är en burton feather 149cm, modell '06 skulle jag tro.</p><p></p><p>Senast vi var i alperna så fick vi några banger days med 3dm pow och då hyrde hon en Burton Fish 160cm och hade sjukt skoj med den i pudret men upplevde den lite väl svår att kanta och svänga med i pist. (och det är väl förståeligt). De andra dagarna då pudret var lite uppkört så hyrde hon en Feelgood 153cm, modell '10 dock utan rocker.</p><p></p><p>Jag förstår att rocker ger flyt även på brädor, och jag förstår att bredd ger flyt, typ som på Fish. Däremot förstår jag inte riktigt hur man ska tänka med längder och bredd på brädor och det vet inte hon heller.</p><p></p><p>Hon åker allt förutom 45+ grader brant offpist och slagig isskitpist typ väggen när den är som värst.</p><p>Hon gillar att hoppa småhopp men hatar stora hopp, mest av rädsla tror jag men hopp är ingen prio iaf.</p><p>Hon är inskolad i svenska backar så mycket pistorienterat men tar sig ut i offpisten så ofta det går även här i sverige</p><p>Fokus på åkningen är väl typ 50% lesiure pist/park, 50% offpist blandad modell men pow/ok snö</p><p>Vikt med utrustning; 60kg eller strax under</p><p>Längd; 159cm</p><p>Skostorlek; 38-39</p><p></p><p>Tankar kring köp;</p><p></p><p>En bräda som man ska kunna ha som everyday i Sverige och utomlands, som ska ha sweetspot i Puder men som ska gå att ha skitskoj med även i pisten och bara som en åka-runt-bräda för alla dagar. Man kan inte få en iskrossarmaskin som klarar av de värsta förhållandena men vem åker å andra sidan då? Så det är inte relevant.</p><p>Ska man gå upp i längd för att få flyt i puder även på brädor? bara ett par cm kanske?</p><p></p><p>Jag har ju rocker på mina skidor och tror stenhårt på rocker för lekfullhet/svängar och offpistflyt.</p><p></p><p>Har tittat lite på t.ex.</p><p></p><p>-Burton Feelgood V-rocker</p><p>-Burton andra tjejmodeller med rocker</p><p>-Libtech Skate banana (blir den för hård för en tjej?, många av mina polare /killar/ prisar den iaf.)</p><p>-GNU diverse tjejbrädor med rocker</p><p></p><p>Prisnivå är väl typ, under 5-6000kr nypris, men inte högre.</p><p></p><p>Kom med förslag på längder, modeller, och varför just dem.</p><p></p><p></p><p>Tack så sjukt mycket för hjälpen den som kommer med bra och utförligt svar!</p><p></p><p>mvh</p><p>Hans</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 906115, member: 79407"] Hej! Min flickvän ska köpa en bräda, och jag får äran att lägga ut hennes infotråd då hon inte har ett FR-konto. Jag känner att hon inte riktigt hänger med i pudret då jag kan flyta på väldigt bra med mina hellbents, och hon är faktiskt en ganska duktig åkare. Men hon får verkligen kämpa med den bräda hon har nu, vilket är en burton feather 149cm, modell '06 skulle jag tro. Senast vi var i alperna så fick vi några banger days med 3dm pow och då hyrde hon en Burton Fish 160cm och hade sjukt skoj med den i pudret men upplevde den lite väl svår att kanta och svänga med i pist. (och det är väl förståeligt). De andra dagarna då pudret var lite uppkört så hyrde hon en Feelgood 153cm, modell '10 dock utan rocker. Jag förstår att rocker ger flyt även på brädor, och jag förstår att bredd ger flyt, typ som på Fish. Däremot förstår jag inte riktigt hur man ska tänka med längder och bredd på brädor och det vet inte hon heller. Hon åker allt förutom 45+ grader brant offpist och slagig isskitpist typ väggen när den är som värst. Hon gillar att hoppa småhopp men hatar stora hopp, mest av rädsla tror jag men hopp är ingen prio iaf. Hon är inskolad i svenska backar så mycket pistorienterat men tar sig ut i offpisten så ofta det går även här i sverige Fokus på åkningen är väl typ 50% lesiure pist/park, 50% offpist blandad modell men pow/ok snö Vikt med utrustning; 60kg eller strax under Längd; 159cm Skostorlek; 38-39 Tankar kring köp; En bräda som man ska kunna ha som everyday i Sverige och utomlands, som ska ha sweetspot i Puder men som ska gå att ha skitskoj med även i pisten och bara som en åka-runt-bräda för alla dagar. Man kan inte få en iskrossarmaskin som klarar av de värsta förhållandena men vem åker å andra sidan då? Så det är inte relevant. Ska man gå upp i längd för att få flyt i puder även på brädor? bara ett par cm kanske? Jag har ju rocker på mina skidor och tror stenhårt på rocker för lekfullhet/svängar och offpistflyt. Har tittat lite på t.ex. -Burton Feelgood V-rocker -Burton andra tjejmodeller med rocker -Libtech Skate banana (blir den för hård för en tjej?, många av mina polare /killar/ prisar den iaf.) -GNU diverse tjejbrädor med rocker Prisnivå är väl typ, under 5-6000kr nypris, men inte högre. Kom med förslag på längder, modeller, och varför just dem. Tack så sjukt mycket för hjälpen den som kommer med bra och utförligt svar! mvh Hans [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Tillbaka
Topp