Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freedamn" data-source="post: 998754" data-attributes="member: 139947"><p>Hej!</p><p></p><p>Dags för ny bräda för mig också.</p><p></p><p>Första frågan är om det spelar någon roll om det är dam- eller herrmodell? Jag tror att jag bara har kört på herrbrädor än så länge. Som jag har förstått är det flex, längd och bredd som skiljer. Flex verkar ju variera rätt mkt mellan brädor ändå och längdmässigt ligger snarare mitt i herrspannet (är 180cm lång, dryga 70kg, 39/40 i skor). Frågan är om det är jag ska försöka hitta en dammodell bara för att få den några millimeter smalare? Eller finns det andra skillnader? (Känner den på sig att jag har äggstockar?)</p><p></p><p>Har nu en Burton Cruizer 53cm (Rocker) som har vart super medan jag lärt mig. Testade dock en kompis bräda som var lite längre (157) och rätt hård (han har köpt den för aggresiv piståkning), och den var fantastiskt mkt roligare i lite fart i pisten.</p><p></p><p>Är fortfarande inte direkt en erfaren erfaren åkare men nu på det stadiet att jag bränner på rätt bra i de flesta backar och förhållanden, ger mig på en del hopp och skogsturer. Hoppas på mer puder framöver. Vill ha en allroundbräda. Tänkte mig kanske en burton som var några centimeter längre än den jag har och kanske lite styvare, möjligen en "springloaded" istället för en rocker. Är jag ute och cyklar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freedamn, post: 998754, member: 139947"] Hej! Dags för ny bräda för mig också. Första frågan är om det spelar någon roll om det är dam- eller herrmodell? Jag tror att jag bara har kört på herrbrädor än så länge. Som jag har förstått är det flex, längd och bredd som skiljer. Flex verkar ju variera rätt mkt mellan brädor ändå och längdmässigt ligger snarare mitt i herrspannet (är 180cm lång, dryga 70kg, 39/40 i skor). Frågan är om det är jag ska försöka hitta en dammodell bara för att få den några millimeter smalare? Eller finns det andra skillnader? (Känner den på sig att jag har äggstockar?) Har nu en Burton Cruizer 53cm (Rocker) som har vart super medan jag lärt mig. Testade dock en kompis bräda som var lite längre (157) och rätt hård (han har köpt den för aggresiv piståkning), och den var fantastiskt mkt roligare i lite fart i pisten. Är fortfarande inte direkt en erfaren erfaren åkare men nu på det stadiet att jag bränner på rätt bra i de flesta backar och förhållanden, ger mig på en del hopp och skogsturer. Hoppas på mer puder framöver. Vill ha en allroundbräda. Tänkte mig kanske en burton som var några centimeter längre än den jag har och kanske lite styvare, möjligen en "springloaded" istället för en rocker. Är jag ute och cyklar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Svar till alla som skall köpa ny snowboard!
Tillbaka
Topp