Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svarar på frågor om Alperna, främst Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pwallberg" data-source="post: 1019289" data-attributes="member: 134397"><p>Pjäxor ska köpas där de kan anpassas, det tog mig 2-3 veckor att få pjäxorna perfekt. Jag har nu livstids garanti på anpassning av pjäxorna :D</p><p></p><p>Vilket märke/ modell av skidor är inte så jäkla viktigt när man är relativt grön på området. Hittar du bra pris så ta det som du hittar, bindningar salomon/marker är skitsamma egentligen. Däremot om du ska ha dynafit och "riktiga" touring grejer så är det viktigt att tänka på vikt.</p><p></p><p>Jag rekommenderar att inte köpa för breda och tunga skidor om du ska tura, detta för att spara pengar. Jag har löst det genom att köpa flera olika par beroende på snö och vad jag ska göra. </p><p></p><p>Jag älskar SkiLogic "Yeti" 115mm i midjan.. hittar du dem med dynafit/plum så är det jäkligt bra :D</p><p></p><p>Vi kan snacka utrustning när du kommer ner, jag kan hjälpa dig att hitta lavingrejer och ett par okey skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pwallberg, post: 1019289, member: 134397"] Pjäxor ska köpas där de kan anpassas, det tog mig 2-3 veckor att få pjäxorna perfekt. Jag har nu livstids garanti på anpassning av pjäxorna :D Vilket märke/ modell av skidor är inte så jäkla viktigt när man är relativt grön på området. Hittar du bra pris så ta det som du hittar, bindningar salomon/marker är skitsamma egentligen. Däremot om du ska ha dynafit och "riktiga" touring grejer så är det viktigt att tänka på vikt. Jag rekommenderar att inte köpa för breda och tunga skidor om du ska tura, detta för att spara pengar. Jag har löst det genom att köpa flera olika par beroende på snö och vad jag ska göra. Jag älskar SkiLogic "Yeti" 115mm i midjan.. hittar du dem med dynafit/plum så är det jäkligt bra :D Vi kan snacka utrustning när du kommer ner, jag kan hjälpa dig att hitta lavingrejer och ett par okey skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svarar på frågor om Alperna, främst Chamonix
Tillbaka
Topp