Svårt att hitta hjälm & goggles!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 97955
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 97955

Guest
Mitt problem är att jag har hyfsat stort huvud 60cm men problemet ligger vid pannan! Det blir alltid ett glapp emellan hjälm och goggles, och det uppskatar jag inte alls!

Så jag skulle vilja ha tips på hjälmar och goggles som passar för detta problem, Hjälmen skall gå ner rätt långt framm vid pannan, Gogglesen ska bygga rätt mycket på höjden!

Tacksam för alla tips och ideer.

Om du har svårt för att hitta en hjälm som sitter bra på din skalle så är det bara att springa i butiker och testa dig fram. Svårt att veta vad du beställer från internet och lika svårt för någon annan tjockskallad person och säga vad som just passar dig.
Jag skulle rekomendera BEST HELMET EU

På en seriös notering så kan jag ta och berätta att POC hade ett par riktigt stora glajjor för 1-2 säsonger sen "pilotbrillorna".
Kan kolla in dom, är ganska säker på att du inte hittar några fetare/högre glajjor.
Men till dit hjälmproblem så är det nog bäst att gå på shoppingspree för att hitta vad du söker.
Har själv en skalle på 58cm och föredrar hjälmar som sitter lågt, kör med Giro Shiv och trivs bra.

Jag har stort huvud +dreads = någonstans 64. jag har kört på poc receptor+ rensat all inredning så har jag frillan som vaddering, deras brillor både lobes och bug har funkat bra för mig, har beställt en "racehjälm" från poc nu också i xxl denna sitter som en kondom över skallen, om inte poc passar ditt huvud så kan jag tro att smith passar fint, den passar inte mig alls, men finns däremot i storlekar upp till 67 om jag inte kommer ihåg fel.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp