Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Svårt att komma fram till vilket köp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pistgubbe" data-source="post: 996552" data-attributes="member: 75055"><p>Jag tror att Line Influence skulle passa dig utmärkt. Jag har varken åkt Katana eller Line Influence 115 2013, men jag äger ett par Mantra 2013 och ett par Line Influence 115 2012. Det borde från det gå att säga ganska mycket om Katana vs Influence 2013. </p><p></p><p>Så min jämförelse mellan Mantra och Infuence 2012: </p><p>* Jag älskar båda skidorna - ingen är bra eller dålig. De är bara olika.</p><p>* Mantran vinner i stenhård pist och när man vill åka fort.</p><p>* Influence är mycket mer lekfull. Roligare att åka lite långsammare med än Mantra. Mantran är ganska död i låg fart.</p><p>* Har inte provat mina Mantra mycket off-pist ännu, men tror inte de slår influence när det är lite mjukare. Influence har en mycket lättåkt och skön känsla off-pist. </p><p></p><p>Med ovanstående sagt vill jag bara betona att båda är bra skidor överallt. Influence går jättebra i pist också. De gånger jag haft med mig Influence och smala pistskidor valde jag alltid Influence om det snöat på natten och var mjukt i backen. Om det inte snöat bytte jag efter 2-3h då vallar och uppkörda pister gjorde att pistskidorna inte längre kom till sin rätt. (Vallar och annat är ju bara kul om man kör breda skidor.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pistgubbe, post: 996552, member: 75055"] Jag tror att Line Influence skulle passa dig utmärkt. Jag har varken åkt Katana eller Line Influence 115 2013, men jag äger ett par Mantra 2013 och ett par Line Influence 115 2012. Det borde från det gå att säga ganska mycket om Katana vs Influence 2013. Så min jämförelse mellan Mantra och Infuence 2012: * Jag älskar båda skidorna - ingen är bra eller dålig. De är bara olika. * Mantran vinner i stenhård pist och när man vill åka fort. * Influence är mycket mer lekfull. Roligare att åka lite långsammare med än Mantra. Mantran är ganska död i låg fart. * Har inte provat mina Mantra mycket off-pist ännu, men tror inte de slår influence när det är lite mjukare. Influence har en mycket lättåkt och skön känsla off-pist. Med ovanstående sagt vill jag bara betona att båda är bra skidor överallt. Influence går jättebra i pist också. De gånger jag haft med mig Influence och smala pistskidor valde jag alltid Influence om det snöat på natten och var mjukt i backen. Om det inte snöat bytte jag efter 2-3h då vallar och uppkörda pister gjorde att pistskidorna inte längre kom till sin rätt. (Vallar och annat är ju bara kul om man kör breda skidor.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Svårt att komma fram till vilket köp!
Tillbaka
Topp