Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Svårt att välja samt är riktigt tveksam
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 997237" data-attributes="member: 45951"><p>Här har vi alltså problemet med att subjektivt rekommendera skidor. Jag var seriös. För fan. Helvetes jävel. Och grundade det hela på TS: " Jag vill ha något som är riktigt gött i pudret men ändå funka som en allround skida och helst runt 115 i midjan."</p><p></p><p>Som vanligt blir man ödmjuk när de som är så mycket mer insatta (MnO & Co) dyker in i en tråd och talar om egenskaper för en skida. Vad som är vad och varför. Trevligt när rätt dag sammanfaller med rätt humör.</p><p></p><p>Men det är inte utan att le, man kan konstatera hur ett uttalande tolkas och vilka värden olika individer lägger i olika begrepp och formuleringar. Ett jävla gissel som örfilar upp mig dagligen när jag försöker leka mervärdesskapande epost-skickare. </p><p></p><p>Enligt mig är Völkl Katana riktigt trevliga i puder och funkar som allround skida. Och runt 115mm i midjan. </p><p></p><p>" Perhaps the most versatile super-fat ski on the market.“ =)</p><p></p><p>Därför jag brukar hålla mig borta från trådar som denna. Har fan nog att försöka lista ut vad jag själv tycker om och varför. Men jag har aldrig riktigt känt: "Fan här funkar inte mina samurajsvärd!" Tvärtom. Brukar jag känna mig som en samuraj i backen. I huvudet i alla fall. En ung samuraj i en gammal ryskbrottarkropp, är uttryck som slängts runt i olika sammanhang. Möjligen är jag mer lik den siste samurajen, innan revolutionen så att säga. Ber om ursäkt om jag misslett någon! =)</p><p></p><p>Och blir, utan ironi och sarkasm, nyfiken på MnO och Pillards sågning! Varför? Utveckla! Förklara! Lär mig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 997237, member: 45951"] Här har vi alltså problemet med att subjektivt rekommendera skidor. Jag var seriös. För fan. Helvetes jävel. Och grundade det hela på TS: " Jag vill ha något som är riktigt gött i pudret men ändå funka som en allround skida och helst runt 115 i midjan." Som vanligt blir man ödmjuk när de som är så mycket mer insatta (MnO & Co) dyker in i en tråd och talar om egenskaper för en skida. Vad som är vad och varför. Trevligt när rätt dag sammanfaller med rätt humör. Men det är inte utan att le, man kan konstatera hur ett uttalande tolkas och vilka värden olika individer lägger i olika begrepp och formuleringar. Ett jävla gissel som örfilar upp mig dagligen när jag försöker leka mervärdesskapande epost-skickare. Enligt mig är Völkl Katana riktigt trevliga i puder och funkar som allround skida. Och runt 115mm i midjan. " Perhaps the most versatile super-fat ski on the market.“ =) Därför jag brukar hålla mig borta från trådar som denna. Har fan nog att försöka lista ut vad jag själv tycker om och varför. Men jag har aldrig riktigt känt: "Fan här funkar inte mina samurajsvärd!" Tvärtom. Brukar jag känna mig som en samuraj i backen. I huvudet i alla fall. En ung samuraj i en gammal ryskbrottarkropp, är uttryck som slängts runt i olika sammanhang. Möjligen är jag mer lik den siste samurajen, innan revolutionen så att säga. Ber om ursäkt om jag misslett någon! =) Och blir, utan ironi och sarkasm, nyfiken på MnO och Pillards sågning! Varför? Utveckla! Förklara! Lär mig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Svårt att välja samt är riktigt tveksam
Tillbaka
Topp