Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Svårt att välja samt är riktigt tveksam
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 997532" data-attributes="member: 15091"><p>Mina kommentarer gäller 2012 SFB, 2010 har jag inte kört och de har som tidigare sagts ändrats rätt rejält till 2010. Jag tycker det är en riktigt bra allroundskida, tack vare den neutrala monteringen (bara 20 mm bak jämfört med 77 m på Influence 105 och 81 mm på I115) är de väldigt lätthanterliga i skog och överlag lättåkta. De gör för den delen inte bort sig i pisten utan är riktigt roliga på kant och svängen går att påverka och få avsevärt mkt mindre än vad svängradien (17,7 m @ 184 cm) indikerar. För sladdande sväng i hög fart och bökigt underlag eller åka rakt ner med bakåtvikt finns det dock bättre skidor.</p><p></p><p>Du som kommer från en parkbakgrund tror jag kommer känna dig bra hemma med någon av Pollards lagg, SFB eller Opus, men mitt tips är att lägga några hundringar mer så får du ett par 2012 eller 2013 istället, då de ändrats ganska mycket sen 2010, till det bättre. Bland annat får du ett par sprillans Opus från Tysken för 4300 utan bindning, 5800 med Jester 16.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 997532, member: 15091"] Mina kommentarer gäller 2012 SFB, 2010 har jag inte kört och de har som tidigare sagts ändrats rätt rejält till 2010. Jag tycker det är en riktigt bra allroundskida, tack vare den neutrala monteringen (bara 20 mm bak jämfört med 77 m på Influence 105 och 81 mm på I115) är de väldigt lätthanterliga i skog och överlag lättåkta. De gör för den delen inte bort sig i pisten utan är riktigt roliga på kant och svängen går att påverka och få avsevärt mkt mindre än vad svängradien (17,7 m @ 184 cm) indikerar. För sladdande sväng i hög fart och bökigt underlag eller åka rakt ner med bakåtvikt finns det dock bättre skidor. Du som kommer från en parkbakgrund tror jag kommer känna dig bra hemma med någon av Pollards lagg, SFB eller Opus, men mitt tips är att lägga några hundringar mer så får du ett par 2012 eller 2013 istället, då de ändrats ganska mycket sen 2010, till det bättre. Bland annat får du ett par sprillans Opus från Tysken för 4300 utan bindning, 5800 med Jester 16. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Svårt att välja samt är riktigt tveksam
Tillbaka
Topp