Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Svart på en kvart ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HeLium" data-source="post: 156428" data-attributes="member: 48397"><p>Skaffade i St Anton det som kallas Svart på en kvart, "Arlberger Latschenkiefer-creme" den fullkomligt stinker tallbarr, kåda och kottar. Det är en förpackning som en platt snusdosa och innehåller 50 ml blågrön fet kräm. Om jag med min fantastiska tyska försöker översätta texten på baksidan så ger krämen ett visst solskydd, den fungerar väl för både solarium och den naturliga solstrålningen. den skall inte användas på barn under tre år. Den fungerar GRYMT, bättre än tallbarrsolja. Inte nog med att man luktar som ett helt sågverk när man använder den, gogglesbrännan blir total efter bara ett par dagar även om det bara är lite soldis. Väl tillbaka i Sverige lämnar jag den aldrig hemma när jag ska ut i backen eller ut och fiska.</p><p>Den finns väl antagligen inte att köpa i Sverige men om du har polare som åker neråt alphållet så be dem köpa med sig hem, den finns att köpa på motsvarigheten till apoteket och kostar ~5 euros.</p><p></p><p>Svart på en kvart kicks ass!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HeLium, post: 156428, member: 48397"] Skaffade i St Anton det som kallas Svart på en kvart, "Arlberger Latschenkiefer-creme" den fullkomligt stinker tallbarr, kåda och kottar. Det är en förpackning som en platt snusdosa och innehåller 50 ml blågrön fet kräm. Om jag med min fantastiska tyska försöker översätta texten på baksidan så ger krämen ett visst solskydd, den fungerar väl för både solarium och den naturliga solstrålningen. den skall inte användas på barn under tre år. Den fungerar GRYMT, bättre än tallbarrsolja. Inte nog med att man luktar som ett helt sågverk när man använder den, gogglesbrännan blir total efter bara ett par dagar även om det bara är lite soldis. Väl tillbaka i Sverige lämnar jag den aldrig hemma när jag ska ut i backen eller ut och fiska. Den finns väl antagligen inte att köpa i Sverige men om du har polare som åker neråt alphållet så be dem köpa med sig hem, den finns att köpa på motsvarigheten till apoteket och kostar ~5 euros. Svart på en kvart kicks ass!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Svart på en kvart ?
Tillbaka
Topp