Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svensk död i Lavin i Val d'Isere
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OleK" data-source="post: 610868" data-attributes="member: 36337"><p>Det som overrasker meg litt er at det står Lavinen kom plutselig...Et skred bør aldri komme plutselig om man er en erfaren skikjører. Disse virker jo som en godt trent gjeng når de graver opp på 6min. Da vet de hva de driver med og har trent med sender/mottaker utstyr. Men som sagt er man dreven på offpiste kjøring er man alltid klar over at skredfaren er tilstede og man bør ikke bli overrasket om det kommer et skred. Det er en fare man allitd bør være klar over og forberedt på.</p><p></p><p>Trist når sånne her ting skjer og det er nok ikke siste i vinter. Her i Norge har vi et massivt rimlag som nå snør ned noe som kan gjøre sitt til at resten av vinteren blir ødelagt av ekstrem skredfare. Så folkens bruk hodet og tenk over hvor dere kjører. Se etter safe spots,kjør en og en og ikke bli forivrige selv om bratte fine heng ligger foran dere med masse urørt snø!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OleK, post: 610868, member: 36337"] Det som overrasker meg litt er at det står Lavinen kom plutselig...Et skred bør aldri komme plutselig om man er en erfaren skikjører. Disse virker jo som en godt trent gjeng når de graver opp på 6min. Da vet de hva de driver med og har trent med sender/mottaker utstyr. Men som sagt er man dreven på offpiste kjøring er man alltid klar over at skredfaren er tilstede og man bør ikke bli overrasket om det kommer et skred. Det er en fare man allitd bør være klar over og forberedt på. Trist når sånne her ting skjer og det er nok ikke siste i vinter. Her i Norge har vi et massivt rimlag som nå snør ned noe som kan gjøre sitt til at resten av vinteren blir ødelagt av ekstrem skredfare. Så folkens bruk hodet og tenk over hvor dere kjører. Se etter safe spots,kjør en og en og ikke bli forivrige selv om bratte fine heng ligger foran dere med masse urørt snø! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svensk död i Lavin i Val d'Isere
Tillbaka
Topp