Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svensk död i Lavin i Val d'Isere
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 610909" data-attributes="member: 83225"><p>Håller med tompan14. Jag har själv åkt med UCPA i Val d'Isere och i varje fall vår guide hade rejält fokus på säkerheten. Dock minns jag att vi hade folk i vår grupp som inte var så seriösa. Vår moniteur tog ett allvarligt snack med det elementet och sedermera sparkade ut personen i fråga. Nu har detta skett en måndag vilket innebär att det är allra första dagen med moniteuren och då kanske inte hela gruppen är samtränad i lavinsökning direkt. Eftersom man normalt säger att ett lavinoffer har goda möjligheter att överleva fram till ungefär 15 min (om nu inga fysiska skador uppstått förstås)så måste man väl ändå säga att 6 min är ganska bra i en grupp som kanske aldrig ens arbetat ihop förut och det handlar om en stor lavin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 610909, member: 83225"] Håller med tompan14. Jag har själv åkt med UCPA i Val d'Isere och i varje fall vår guide hade rejält fokus på säkerheten. Dock minns jag att vi hade folk i vår grupp som inte var så seriösa. Vår moniteur tog ett allvarligt snack med det elementet och sedermera sparkade ut personen i fråga. Nu har detta skett en måndag vilket innebär att det är allra första dagen med moniteuren och då kanske inte hela gruppen är samtränad i lavinsökning direkt. Eftersom man normalt säger att ett lavinoffer har goda möjligheter att överleva fram till ungefär 15 min (om nu inga fysiska skador uppstått förstås)så måste man väl ändå säga att 6 min är ganska bra i en grupp som kanske aldrig ens arbetat ihop förut och det handlar om en stor lavin. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svensk död i Lavin i Val d'Isere
Tillbaka
Topp