Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svensk död i lavinolycka i Frankrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Highway" data-source="post: 104371" data-attributes="member: 12635"><p>Det är bara att beklaga att sånt här skall behöva hända, den vecka har jag varit i Val Disére och en sak som slår mig är hur många "guider" det är som släpar med vem som helst bara dom betalar och vad gör dessa personer som ena dagen åkt med guide jo tar samma repa igen även om han inte har en aning om snöförhållanden ändrats från gårdagen.</p><p></p><p>Detta var mitt första besök i frankrike på ett par år man slås av att folk även guider skiter högaktningsfullt i avspärrningar och dyligt, i Kanada som jag varit dom senaste säsongerna respekterar man avspärrningarna men det kanske är dom franska pistörernas fel som inte har samma förtroende.</p><p></p><p>Nä kunskap, utrustning och kompisar som har vett att säga nej när det ser för lurigt ut är bästa försäkringen.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Magnus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Highway, post: 104371, member: 12635"] Det är bara att beklaga att sånt här skall behöva hända, den vecka har jag varit i Val Disére och en sak som slår mig är hur många "guider" det är som släpar med vem som helst bara dom betalar och vad gör dessa personer som ena dagen åkt med guide jo tar samma repa igen även om han inte har en aning om snöförhållanden ändrats från gårdagen. Detta var mitt första besök i frankrike på ett par år man slås av att folk även guider skiter högaktningsfullt i avspärrningar och dyligt, i Kanada som jag varit dom senaste säsongerna respekterar man avspärrningarna men det kanske är dom franska pistörernas fel som inte har samma förtroende. Nä kunskap, utrustning och kompisar som har vett att säga nej när det ser för lurigt ut är bästa försäkringen. Mvh Magnus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svensk död i lavinolycka i Frankrike
Tillbaka
Topp