Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svensk fast av lavinpolisen (CHAMPOLUC)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carl-Johan_Swiiich" data-source="post: 526347" data-attributes="member: 35115"><p>Vinkling: Allt fler köper sändare, spade och sond och åker därför mer offpist och glömmer därför tänka lika mycket på riskerna, speciellt på hur det kan drabba andra om man utlöser en lavin! Lag på utrustning= ännu fler som åker farlig offpist????????</p><p></p><p>Jag har åkt mycket främst i frankrike och älskar deras kunskap och nogrannhet trots att man ibland åker på stängda liftar. Men jag verkar samtidigt inte finnas några regler för var man får åka etc. Åker med utrustning o förhoppningsvis lite kunskap men man litar samtidigt otroligt mycke på pistörerna och folk runt omkring än.</p><p></p><p>I usa (va länge sen jag va där) förstår jag att det finns portar ut till offpist o dem stängda så är det olagligt att åka ut där etc. tom fortkörning/åkning verkar va något man kan åka fast för!!! </p><p></p><p>BTW: Någon som verkligen provat "live" eller sett test på ABS rygga? </p><p></p><p>Ta det lugnt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carl-Johan_Swiiich, post: 526347, member: 35115"] Vinkling: Allt fler köper sändare, spade och sond och åker därför mer offpist och glömmer därför tänka lika mycket på riskerna, speciellt på hur det kan drabba andra om man utlöser en lavin! Lag på utrustning= ännu fler som åker farlig offpist???????? Jag har åkt mycket främst i frankrike och älskar deras kunskap och nogrannhet trots att man ibland åker på stängda liftar. Men jag verkar samtidigt inte finnas några regler för var man får åka etc. Åker med utrustning o förhoppningsvis lite kunskap men man litar samtidigt otroligt mycke på pistörerna och folk runt omkring än. I usa (va länge sen jag va där) förstår jag att det finns portar ut till offpist o dem stängda så är det olagligt att åka ut där etc. tom fortkörning/åkning verkar va något man kan åka fast för!!! BTW: Någon som verkligen provat "live" eller sett test på ABS rygga? Ta det lugnt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svensk fast av lavinpolisen (CHAMPOLUC)
Tillbaka
Topp