Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svensk husmanskost i alperna - bra eller anus?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nissecalle" data-source="post: 795759" data-attributes="member: 50304"><p>Hej mat- och skidglada vänner,</p><p></p><p>Jag har en öppen fundering och undran. </p><p></p><p>Efter att man ha spenderat x-antal vintrar i de berömda bergen. Vi har alla suttit ett par gånger, oftast efter en svettig puderdag, på afterskin och drömt sig hem till isterband, wallenbergare, stuvade makaroner och lingonsylt.</p><p></p><p>Saknaden har varit stor - men utbudet litet. Om ens något.</p><p></p><p>Tror ni, gamla, som unga rävar, att det hade fungerat med ett svenskt kök, med ena foten i Sverige och andra i Frankrike. Nere i alperna. Eller hade floppen varit total?</p><p></p><p>Då menar jag i orter så som Chx, Anton, Valto, BadGastein osv. Större orter med mycket skandinaviska säsongare.</p><p></p><p>Ordet är fritt!</p><p></p><p>Väl mött,</p><p>C.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nissecalle, post: 795759, member: 50304"] Hej mat- och skidglada vänner, Jag har en öppen fundering och undran. Efter att man ha spenderat x-antal vintrar i de berömda bergen. Vi har alla suttit ett par gånger, oftast efter en svettig puderdag, på afterskin och drömt sig hem till isterband, wallenbergare, stuvade makaroner och lingonsylt. Saknaden har varit stor - men utbudet litet. Om ens något. Tror ni, gamla, som unga rävar, att det hade fungerat med ett svenskt kök, med ena foten i Sverige och andra i Frankrike. Nere i alperna. Eller hade floppen varit total? Då menar jag i orter så som Chx, Anton, Valto, BadGastein osv. Större orter med mycket skandinaviska säsongare. Ordet är fritt! Väl mött, C. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svensk husmanskost i alperna - bra eller anus?
Tillbaka
Topp