Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svensk husmanskost i alperna - bra eller anus?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 801255" data-attributes="member: 32948"><p>Om restaurangen har ena foten i den lokala matkulturen och den andra i något svenskt så kan det funka. </p><p>I övrigt handlar det nog mest om att hitta rätt ort/lokal där man kan finna en passande målgrupp. (Jag tror inte du ska vända dig till svenskar - snarare lansera käket som något exotiskt.) </p><p></p><p>Själv hade jag nog satsat på en ort med ett högt prisläge och försökt bli en gourmékrog där råvarorna baseras på svenska delikatesser - men maträtterna är både svenska och lokalt inspirerade. Jag hade därmed undvikit de största svennehålorna - då dessa skandinaver troligtvis inte vill käka svensk mat på sin utlandssemester. (Säsongare är en kundgrupp som jag inte hade inriktat mig till p.g.a. att de ofta har en tight budget)</p><p></p><p>Självklart fungerar din idé - bara du hittar en målgrupp som är intresserad.</p><p></p><p>Edit: Instämmer med FF.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 801255, member: 32948"] Om restaurangen har ena foten i den lokala matkulturen och den andra i något svenskt så kan det funka. I övrigt handlar det nog mest om att hitta rätt ort/lokal där man kan finna en passande målgrupp. (Jag tror inte du ska vända dig till svenskar - snarare lansera käket som något exotiskt.) Själv hade jag nog satsat på en ort med ett högt prisläge och försökt bli en gourmékrog där råvarorna baseras på svenska delikatesser - men maträtterna är både svenska och lokalt inspirerade. Jag hade därmed undvikit de största svennehålorna - då dessa skandinaver troligtvis inte vill käka svensk mat på sin utlandssemester. (Säsongare är en kundgrupp som jag inte hade inriktat mig till p.g.a. att de ofta har en tight budget) Självklart fungerar din idé - bara du hittar en målgrupp som är intresserad. Edit: Instämmer med FF. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svensk husmanskost i alperna - bra eller anus?
Tillbaka
Topp