Svensk och kanadensare söker boende i alperna i februari

Dingud

Ny medlem
Träffade min kompis när jag var och skibummade i Japan för ett par år sedan, i vintras hyrde vi en husbil i Kanada och drog ner till Utah, där vi åkte bräda på ett tiotal orter och några till i Kanada. I vinter (Februari) tänkte jag återgälda gästvänligheten med att visa honom runt i alperna. Vi har kommit så långt i planeringen så vi behöver boka boende för perioden. Jag tar gärna emot förslag på ställen som vi kan stanna på några nätter eller veckor, mot betalning förstås. Helst bor vi med andra i typ kollektiv, då det blir en roligare semester då. Josh som min kompis heter är 26 och jag är snart 30, vi dricker öl och snackar strunt men så länge vädret tillåter är vi i backen på mornarna.

Ser fram emot svar eller om någon bara vill önska oss lycka till så blir jag glad för det också! :)

Hej,
Tänkte bara höra om ni vill ha ressällskap? Jag letar olika alternativ :)

MVH krille

Hej Krille!

Javisst gör vi det, planerna har dock ändrats lite sen jag skrev sist.
Vi kommer att hyra en stor vinterbonad husbil på grund av att det gör allt så mycket enklare och billigare när man åker emellan orterna.

Husbilen kostar 5000 kronor i veckan som vi delar på plus diesel.
Mitt förslag, om du är intresserad av att åka med, är att vi plockar upp dig när vi åker ner och så kan vi lova en veckas boende. Om det inte funkar den veckan för dig eller oss så får du möjlighet att hitta något lokalt där nere men det är ju worst case, vi är ganska lätta att ha att göra med.

MVH Mats

Tillbaka
Topp