Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svensk omkom i lavin i Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emilw123" data-source="post: 999144" data-attributes="member: 28487"><p>Vi (ingen aning om vem åkaren var) inkl. vår bergsguide kom till kammen omkring 15 min efter att lavinen gått. Följande var där: Lavinhund + förare och tre pistörer (räddningspersonal/fjällräddare eller vad de kan tänkas kallas) samt 2 personer (åkarens vänner?). </p><p></p><p>Då sökte helikopter området eftersom ingen kunde åka ner pga lavinfaran att det skulle rasa igen. Platsen där det släppte var omkring 150 m skiers right från Ensa. </p><p></p><p>Vad jag kunde höra sprängde man 3 ggr i området.</p><p></p><p>Brottkanten såg ut att vara omkring 1,5 m och ca 30 m bred. Sen blir ju rännan som en tratt... (Jag kan ha uppskattat detta fel)</p><p></p><p>Vår guide hade komradio så han fick en del info via den. Jag vet dock inte hur mkt av det han berättade för oss som var korrekt. Troligen rykten och obekräftad info. Jag kan inte ett ord franska heller.. Inväntar en formell rapport istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emilw123, post: 999144, member: 28487"] Vi (ingen aning om vem åkaren var) inkl. vår bergsguide kom till kammen omkring 15 min efter att lavinen gått. Följande var där: Lavinhund + förare och tre pistörer (räddningspersonal/fjällräddare eller vad de kan tänkas kallas) samt 2 personer (åkarens vänner?). Då sökte helikopter området eftersom ingen kunde åka ner pga lavinfaran att det skulle rasa igen. Platsen där det släppte var omkring 150 m skiers right från Ensa. Vad jag kunde höra sprängde man 3 ggr i området. Brottkanten såg ut att vara omkring 1,5 m och ca 30 m bred. Sen blir ju rännan som en tratt... (Jag kan ha uppskattat detta fel) Vår guide hade komradio så han fick en del info via den. Jag vet dock inte hur mkt av det han berättade för oss som var korrekt. Troligen rykten och obekräftad info. Jag kan inte ett ord franska heller.. Inväntar en formell rapport istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svensk omkom i lavin i Chamonix
Tillbaka
Topp