Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svensk omkom i lavin i Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 999285" data-attributes="member: 74439"><p>Jovisst, men problemet är att man måste veta om att man ska läsa den där A5:an.</p><p></p><p>Det var kanske lite otydligt i mitt inlägg, men jag avsåg alltså den genomsnittliga sportlovsturisten, vilket den aktuella åkaren inte verkar ha tillhört.</p><p></p><p>För den som aldrig har hört talas om "transciever" utan känner sig säker med RECCO-brickan som finns insydd i jackan så är det helt enkelt lätt att luras av lavinskalan.</p><p>Alla kan inte ha alla specialintressen samtidigt, som okunnig litar man på auktoriteter som finns och då uppstår utrymme för feltolkningar. Både din och min okunskap är större än vår kunskap, så underskatta den inte hos andra! (Eller dig själv.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 999285, member: 74439"] Jovisst, men problemet är att man måste veta om att man ska läsa den där A5:an. Det var kanske lite otydligt i mitt inlägg, men jag avsåg alltså den genomsnittliga sportlovsturisten, vilket den aktuella åkaren inte verkar ha tillhört. För den som aldrig har hört talas om "transciever" utan känner sig säker med RECCO-brickan som finns insydd i jackan så är det helt enkelt lätt att luras av lavinskalan. Alla kan inte ha alla specialintressen samtidigt, som okunnig litar man på auktoriteter som finns och då uppstår utrymme för feltolkningar. Både din och min okunskap är större än vår kunskap, så underskatta den inte hos andra! (Eller dig själv.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svensk omkom i lavin i Chamonix
Tillbaka
Topp