Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svenska friåkningen är döende?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 1019882" data-attributes="member: 74439"><p>Behöver vi mer svensk skidfilm, eller bättre marknadsföring av svensk skidfilm?</p><p></p><p>Jag tvivlar inte ett dugg på att det finns gott om åkare i landet som är duktiga både framför och bakom kameran, men får de exponering ut mot Svensson? Kanske är det dags att sparka liv i kortfilms-dvd:n igen. En gratis skiva med 2-4 kortfilmer av och med svenska åkare som kan delas ut till bussbolag, sportaffärer, afterski-barer etc. Låt själva filmerna vara gratis så återstår bara kostnader för tryck och distribution, något som det borde gå att locka sponsorer till. Ett utmärkt sätt för okända åkare att få lite rampljus och samtidigt visa Svensson vilken fantastisk åkning Sverige kan erbjuda. Här på Freeride borde det finnas gott om material att utgå ifrån.</p><p></p><p>Vidare så var även min första kontakt med Free Radicals i en skidbuss. På väg till Zell am See satt jag och mös med en flicka under en filt som bara tonåringar kan när den slängdes på någonstans i södra Danmark. En ny värld öppnade sig framför mina ögon. Veckan var en av de roligaste jag har haft i min skidkarriär, det blåste hårt varenda dag och kvicksilvret kröp aldrig över -20 men det spelade ingen roll, vi sladdade runt på våra hyrskidor i den vindpinade snön, åkte vilse och fick pulsa tillbaks till liften, ramlade och slog oss, glömde äta lunch och fick förmodligen permanenta skelettskador på fötterna av de för små pjäxorna och sikten var så dålig att mina vänner slutade reta mig för min röda anorak som var urtöntig i en tid då svart regerade.</p><p>Allt det minns jag, men jag har ingen aning om vad tjejen hette...</p><p>Så nog kan man säga att Free Radicals gänget visade mig vilka prioriteringar som gäller här i livet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 1019882, member: 74439"] Behöver vi mer svensk skidfilm, eller bättre marknadsföring av svensk skidfilm? Jag tvivlar inte ett dugg på att det finns gott om åkare i landet som är duktiga både framför och bakom kameran, men får de exponering ut mot Svensson? Kanske är det dags att sparka liv i kortfilms-dvd:n igen. En gratis skiva med 2-4 kortfilmer av och med svenska åkare som kan delas ut till bussbolag, sportaffärer, afterski-barer etc. Låt själva filmerna vara gratis så återstår bara kostnader för tryck och distribution, något som det borde gå att locka sponsorer till. Ett utmärkt sätt för okända åkare att få lite rampljus och samtidigt visa Svensson vilken fantastisk åkning Sverige kan erbjuda. Här på Freeride borde det finnas gott om material att utgå ifrån. Vidare så var även min första kontakt med Free Radicals i en skidbuss. På väg till Zell am See satt jag och mös med en flicka under en filt som bara tonåringar kan när den slängdes på någonstans i södra Danmark. En ny värld öppnade sig framför mina ögon. Veckan var en av de roligaste jag har haft i min skidkarriär, det blåste hårt varenda dag och kvicksilvret kröp aldrig över -20 men det spelade ingen roll, vi sladdade runt på våra hyrskidor i den vindpinade snön, åkte vilse och fick pulsa tillbaks till liften, ramlade och slog oss, glömde äta lunch och fick förmodligen permanenta skelettskador på fötterna av de för små pjäxorna och sikten var så dålig att mina vänner slutade reta mig för min röda anorak som var urtöntig i en tid då svart regerade. Allt det minns jag, men jag har ingen aning om vad tjejen hette... Så nog kan man säga att Free Radicals gänget visade mig vilka prioriteringar som gäller här i livet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svenska friåkningen är döende?
Tillbaka
Topp