Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svenska friåkningen är döende?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sammmyboy" data-source="post: 1019907" data-attributes="member: 45902"><p>Men jag tror anledningen till att vi inte ser lika mycket amatör film idag är för att alla sitter på nån slags översittar position när de ska kommentera en film. Själv nöjer jag mig med att få se nån fin vy eller lite galna åk, Behöver inte alla dessa mellan klipp med(gissningsvis) Barn, hundar, träd, örnar,skotrar, snöfall, moln, soluppgångar, osv. Men den stora "massan" har ju fått för sig att en skidedit ska te sig på detta vis, så för att göra en skidedit måste du ha en master i filmkunskap och en kamera för 500k+. </p><p></p><p>Jag har uppmuntrat alla mina vänner till att köpa gopros och slänga ut dem på tuben efter vis redigering, men det händer inte mer än att det blir en samling klipp i en map som vi tittar på och fnissar till, tillsammans. </p><p></p><p>Saksamma! Vi är många som jagar puder, hoppas fler bara kan inse att det inte behöver vara så jäkla tekniskt att lägga ut en film, men skakiga rullar med dåliga kamera vinklar är förjävliga, när man ser skidtippar eller nåt annat ointressant. </p><p></p><p>Man skulle haft nån liten allmän guide till hur man "borde" filma. Men sen är det ju svårt att genom en gopro se hur filmen blir(det kommer väl förändras med årets modell??) och därför kan det resultera i att ett jäkligt skönt åk inte blir filmat på ett bra sätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sammmyboy, post: 1019907, member: 45902"] Men jag tror anledningen till att vi inte ser lika mycket amatör film idag är för att alla sitter på nån slags översittar position när de ska kommentera en film. Själv nöjer jag mig med att få se nån fin vy eller lite galna åk, Behöver inte alla dessa mellan klipp med(gissningsvis) Barn, hundar, träd, örnar,skotrar, snöfall, moln, soluppgångar, osv. Men den stora "massan" har ju fått för sig att en skidedit ska te sig på detta vis, så för att göra en skidedit måste du ha en master i filmkunskap och en kamera för 500k+. Jag har uppmuntrat alla mina vänner till att köpa gopros och slänga ut dem på tuben efter vis redigering, men det händer inte mer än att det blir en samling klipp i en map som vi tittar på och fnissar till, tillsammans. Saksamma! Vi är många som jagar puder, hoppas fler bara kan inse att det inte behöver vara så jäkla tekniskt att lägga ut en film, men skakiga rullar med dåliga kamera vinklar är förjävliga, när man ser skidtippar eller nåt annat ointressant. Man skulle haft nån liten allmän guide till hur man "borde" filma. Men sen är det ju svårt att genom en gopro se hur filmen blir(det kommer väl förändras med årets modell??) och därför kan det resultera i att ett jäkligt skönt åk inte blir filmat på ett bra sätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svenska friåkningen är döende?
Tillbaka
Topp