Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svenska friåkningen är döende?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1019995" data-attributes="member: 33485"><p>Det var inte helt omedvetet som trådstarten var luddig, diskussion är bra, det för saker och ting framåt.</p><p></p><p><strong>Problemet är att det inte finns någon svensk skidfilm längre. Alls.</strong> Free radicals producerade inga jättehöjdare på senare år, swedish posse la av osv. Jag tror att bra svensk skidfilm bidrar till en breddning av friåkningen. Att Sveriges bergsorter har fostrat, och kommer att fortsätta producera, duktiga åkare är det inga tvivel om men med skidfilmens hjälp tror jag att fler människor (läs de från södra delarna av landet) får upp ögonen för vad skidåkning kan vara. Fler människor in i sporten = breddning, om inte annat resulterar det i att fler människor får dela glädjen på berget och det kan inte vara en dålig grej (om man nu inte är en bitter stofil som vill behålla all glädje för sig själv).</p><p></p><p>Det handlar inte om att duktiga åkare ska strunta i att tävla om de vill tävla, jag är jätteglad att lilla Sverige år efter år är med i toppen i tävlingssammanhang. Likaså ska en individ som gillar att åka park fortsätta med det. I svenska skidfilmens glansdagar fanns det helt enkelt utrymme för fler friåkare att synas, alternativet att filma gav minst lika mycket exponering som tävlingar. Antalet svenska åkarprofiler har minskat drastiskt de senaste åren, det tycker jag är jäkligt tråkigt och leder knappast friåkningen mot en framtid av guld och gröna skogar.</p><p></p><p>Jag vill helt enkelt se minst ett svenskt skidfilmsbolag igen, mer semiamatörfilmer, mer amatörfilmer, mer allt! Filmerna kan t.ex. skickas med när någon handlar skidutrustning (köp en jacka på interteamstadium och få med en film, massvis med nya människor introduceras till friåkningen), köpas på iTunes eller liknande för en spottstyver, skickas med när man köper ÅS osv. Ut med det helt enkelt, till så många som möjligt. Blir det dyrt att trycka allt kan man istället få med en kod så att man kan hyra den gratis på t.ex. Vimeo (ja, man kan hyra film där nu). </p><p></p><p> Ökar intresset för friåkningen bland de som kanske inte upptäckt den annars gynnas dessutom svenska resebolag, anläggningar, skidtillverkare, klädtillverkare osv. Tids nog kanske tom SVT sänder från FWT.</p><p></p><p>Mer skidfilm till svenska folket!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1019995, member: 33485"] Det var inte helt omedvetet som trådstarten var luddig, diskussion är bra, det för saker och ting framåt. [b]Problemet är att det inte finns någon svensk skidfilm längre. Alls.[/b] Free radicals producerade inga jättehöjdare på senare år, swedish posse la av osv. Jag tror att bra svensk skidfilm bidrar till en breddning av friåkningen. Att Sveriges bergsorter har fostrat, och kommer att fortsätta producera, duktiga åkare är det inga tvivel om men med skidfilmens hjälp tror jag att fler människor (läs de från södra delarna av landet) får upp ögonen för vad skidåkning kan vara. Fler människor in i sporten = breddning, om inte annat resulterar det i att fler människor får dela glädjen på berget och det kan inte vara en dålig grej (om man nu inte är en bitter stofil som vill behålla all glädje för sig själv). Det handlar inte om att duktiga åkare ska strunta i att tävla om de vill tävla, jag är jätteglad att lilla Sverige år efter år är med i toppen i tävlingssammanhang. Likaså ska en individ som gillar att åka park fortsätta med det. I svenska skidfilmens glansdagar fanns det helt enkelt utrymme för fler friåkare att synas, alternativet att filma gav minst lika mycket exponering som tävlingar. Antalet svenska åkarprofiler har minskat drastiskt de senaste åren, det tycker jag är jäkligt tråkigt och leder knappast friåkningen mot en framtid av guld och gröna skogar. Jag vill helt enkelt se minst ett svenskt skidfilmsbolag igen, mer semiamatörfilmer, mer amatörfilmer, mer allt! Filmerna kan t.ex. skickas med när någon handlar skidutrustning (köp en jacka på interteamstadium och få med en film, massvis med nya människor introduceras till friåkningen), köpas på iTunes eller liknande för en spottstyver, skickas med när man köper ÅS osv. Ut med det helt enkelt, till så många som möjligt. Blir det dyrt att trycka allt kan man istället få med en kod så att man kan hyra den gratis på t.ex. Vimeo (ja, man kan hyra film där nu). Ökar intresset för friåkningen bland de som kanske inte upptäckt den annars gynnas dessutom svenska resebolag, anläggningar, skidtillverkare, klädtillverkare osv. Tids nog kanske tom SVT sänder från FWT. Mer skidfilm till svenska folket! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svenska friåkningen är döende?
Tillbaka
Topp