Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svenska friåkningen är döende?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 1020047" data-attributes="member: 74439"><p>Nu när vi löst ett problem med våra bussfilmer (jag räknar med en utförlig rapport på mitt skrivbord på måndag) är det dags att gå vidare.</p><p></p><p>Vad händer sen? Hur ska dessa amatör gå vidare och börja producera kommersiella filmer?</p><p>Hur ser det egentligen ut med filmkunskaperna runt om i landet? Det känns som att det mest är typer som hellre står framför kameran än bakom den idag, vänner som turas om att filma varandra.</p><p>Finns teorin där eller kopierar man bara det man sett i andra filmer när man väljer vinklar, ljus och klippning?</p><p></p><p>Sverige har med vårt fantastiska utbildningssystem en enorm potential att få fram filmskapare som på allvar kan konkurrera på den internationella scenen.</p><p>Tänk om vi kunde få se en tvåårig utbildning i äventyrsfoto & film på en lämpligt belägen folkhögskola! Då skulle svensk skidfilm bli nyskapande igen, det är jag övertygad om.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 1020047, member: 74439"] Nu när vi löst ett problem med våra bussfilmer (jag räknar med en utförlig rapport på mitt skrivbord på måndag) är det dags att gå vidare. Vad händer sen? Hur ska dessa amatör gå vidare och börja producera kommersiella filmer? Hur ser det egentligen ut med filmkunskaperna runt om i landet? Det känns som att det mest är typer som hellre står framför kameran än bakom den idag, vänner som turas om att filma varandra. Finns teorin där eller kopierar man bara det man sett i andra filmer när man väljer vinklar, ljus och klippning? Sverige har med vårt fantastiska utbildningssystem en enorm potential att få fram filmskapare som på allvar kan konkurrera på den internationella scenen. Tänk om vi kunde få se en tvåårig utbildning i äventyrsfoto & film på en lämpligt belägen folkhögskola! Då skulle svensk skidfilm bli nyskapande igen, det är jag övertygad om. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Svenska friåkningen är döende?
Tillbaka
Topp