Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sveriges bästa Offpist!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stojje" data-source="post: 232688" data-attributes="member: 26138"><p>När jag kollar igenom dikussionen i detta forum ser jag att jag faktiskt har åkt på alla skidorter nämnda hittils. Jag har också tagit mig iväg på några turer ovh åkt topparna runt åre,kittelfjäll,hemavan, riksgränsen, men dom bästa och längsta åken jag åkt finns i Keb och Sarek.</p><p>Rullevararännan, Kaskasetjokka och Liljetoppen är riktigt bra åk men har inte så mycket variation.</p><p>Toulpagorni,Kebnetjokka med jökelbäcken är är riktigt bra åk, långa och med kreativ terräng.</p><p>Sarektjokko och Akka masivet har ruskigt bra åkning på den övre delen men det flackar ut och blir lite trist längre ner på glaciärerna</p><p>Äpar-massivet och Perikpakte har mycket brant och radikal åkning i seriös terräng och torde ha den bästa utförsåkningen i Sverige i mina ögen. Det bäst åket jag hittat är dock från Voinestjokka 1952 ned till Vuojnesjuobbala 794 ( det står så på kartan). Åket gjordes i bristande skare men ligger ändå på på topp i min lista pga längden, lutningen, terrängen och miljön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stojje, post: 232688, member: 26138"] När jag kollar igenom dikussionen i detta forum ser jag att jag faktiskt har åkt på alla skidorter nämnda hittils. Jag har också tagit mig iväg på några turer ovh åkt topparna runt åre,kittelfjäll,hemavan, riksgränsen, men dom bästa och längsta åken jag åkt finns i Keb och Sarek. Rullevararännan, Kaskasetjokka och Liljetoppen är riktigt bra åk men har inte så mycket variation. Toulpagorni,Kebnetjokka med jökelbäcken är är riktigt bra åk, långa och med kreativ terräng. Sarektjokko och Akka masivet har ruskigt bra åkning på den övre delen men det flackar ut och blir lite trist längre ner på glaciärerna Äpar-massivet och Perikpakte har mycket brant och radikal åkning i seriös terräng och torde ha den bästa utförsåkningen i Sverige i mina ögen. Det bäst åket jag hittat är dock från Voinestjokka 1952 ned till Vuojnesjuobbala 794 ( det står så på kartan). Åket gjordes i bristande skare men ligger ändå på på topp i min lista pga längden, lutningen, terrängen och miljön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sveriges bästa Offpist!
Tillbaka
Topp