Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sveriges bästa pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1091032" data-attributes="member: 161446"><p>Det är nog många som har sina favoriter, men samtidigt är det nog inte många som åkt i alla backar och kunnat jämföra heller. Själv har har jag mest koll på Idre, Sälen, Åre & Vemdalen t.ex., det finns säkert gott om fina pister i landet man inte har åkt än. Men med det sagt, så kommer några favoriter här:</p><p></p><p>Snobben och Storslalom i Björnrike </p><p></p><p>Skals i Skalpasset</p><p></p><p>Svartåshanget i Klövsjö</p><p></p><p>Hamrebacken och Mullfjällsbacken/Träningsbacken i Duved.</p><p></p><p>Worldcupbacken i Hundfjället, dock bara rakt ner, men välpreppad och skön ändå. <em>(Till skillnad från Väggen - Sälens största parkeringsplats för barnfamiljer)</em></p><p></p><p>Älvan i Stöten vill jag gärna säga också, men jag har bara provat den en gång i noll sikt så det gick inte att åka ordentligt. Men jag tror den är så bra som den sägs, av det lilla jag kunde utforska. Jag SKA dit igen.</p><p></p><p><strong>@Heddious:</strong> Kolla pistkartorna online på Skistar, det finns ju flera backar att välja på där. (Om du nu inte menade Skals som går från andra toppen ner till passet förstås) :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1091032, member: 161446"] Det är nog många som har sina favoriter, men samtidigt är det nog inte många som åkt i alla backar och kunnat jämföra heller. Själv har har jag mest koll på Idre, Sälen, Åre & Vemdalen t.ex., det finns säkert gott om fina pister i landet man inte har åkt än. Men med det sagt, så kommer några favoriter här: Snobben och Storslalom i Björnrike Skals i Skalpasset Svartåshanget i Klövsjö Hamrebacken och Mullfjällsbacken/Träningsbacken i Duved. Worldcupbacken i Hundfjället, dock bara rakt ner, men välpreppad och skön ändå. [i](Till skillnad från Väggen - Sälens största parkeringsplats för barnfamiljer)[/i] Älvan i Stöten vill jag gärna säga också, men jag har bara provat den en gång i noll sikt så det gick inte att åka ordentligt. Men jag tror den är så bra som den sägs, av det lilla jag kunde utforska. Jag SKA dit igen. [b]@Heddious:[/b] Kolla pistkartorna online på Skistar, det finns ju flera backar att välja på där. (Om du nu inte menade Skals som går från andra toppen ner till passet förstås) :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sveriges bästa pist
Tillbaka
Topp