Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Sveriges Bästa Toppturer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Telis71" data-source="post: 29661" data-attributes="member: 30280"><p>Jag antar att du har en karta att titta på och då förstår jag inte hur du kunnat missa viterskalsstugan.</p><p></p><p>Viterskalsstugan är första stugan på kungsleden. Det vill säga om du frågar folk i Hemavan. Frågar du folk i Abisko skulle dom nog säga att det är den sista. Men den diskusionen tänker jag inte blanda mig i.</p><p></p><p>Från toppen av kungsliften tar det kanske en timme att nå det som kallas 1380. Därifrån glider du ner i ravinen och kör på för fullt hela vägen. Håller du högt på vänstersidan får du brantare åk än om du följer botten. När du sen kommer ut ur ravinen ligger stugan ca en km öster ut längs leden. </p><p></p><p>Går du åt öster istället ser du snart en hängbro över syterbäcken. Har du ingen skoter då är det bara att vika av åt vänster och knata upp till Kungen igen och ta pisten ner. Skulle tro att det tar ca 2 tim upp till Kungen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Telis71, post: 29661, member: 30280"] Jag antar att du har en karta att titta på och då förstår jag inte hur du kunnat missa viterskalsstugan. Viterskalsstugan är första stugan på kungsleden. Det vill säga om du frågar folk i Hemavan. Frågar du folk i Abisko skulle dom nog säga att det är den sista. Men den diskusionen tänker jag inte blanda mig i. Från toppen av kungsliften tar det kanske en timme att nå det som kallas 1380. Därifrån glider du ner i ravinen och kör på för fullt hela vägen. Håller du högt på vänstersidan får du brantare åk än om du följer botten. När du sen kommer ut ur ravinen ligger stugan ca en km öster ut längs leden. Går du åt öster istället ser du snart en hängbro över syterbäcken. Har du ingen skoter då är det bara att vika av åt vänster och knata upp till Kungen igen och ta pisten ner. Skulle tro att det tar ca 2 tim upp till Kungen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Sveriges Bästa Toppturer
Tillbaka
Topp