Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sveriges ekonomiskt bästa berg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ivo del Scandi" data-source="post: 1283092" data-attributes="member: 166682"><p>42 mil fr sthlm. Samma som till Sälen.</p><p>Om jag varit Stockholmare (vilket jag, tack och lov inte är sedan 33 år), hade jag hellre kört 7 mil till och hamnat i Lofsdalen.</p><p></p><p>Det där med att alla svenska skidanläggningar vill vara "familjens paradis" är ju löjligt: samtliga svenska skidorter är ju barnvänliga (Riksgränsen är undantaget). Vill inte någon av föräldrarna i familjen åka något vassare än Branäs eller Sälen..? För egen del vill jag kunna lämna barnbacken en stund och leta puder eller dra några fina pistrepor. Då duger knappast Sälen/Branäs/Idre.</p><p></p><p>Om vi håller oss till ämnet:</p><p>Sunne och Gesunda är två berg som borde ha bra (ekonomisk) potential. Båda dessa är nyligen konkursade. Samtidigt som ex Orsa och Säfsen tycks vara lönsamma (utan att ha några vettiga förutsättningar för alpin skidåkning)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ivo del Scandi, post: 1283092, member: 166682"] 42 mil fr sthlm. Samma som till Sälen. Om jag varit Stockholmare (vilket jag, tack och lov inte är sedan 33 år), hade jag hellre kört 7 mil till och hamnat i Lofsdalen. Det där med att alla svenska skidanläggningar vill vara "familjens paradis" är ju löjligt: samtliga svenska skidorter är ju barnvänliga (Riksgränsen är undantaget). Vill inte någon av föräldrarna i familjen åka något vassare än Branäs eller Sälen..? För egen del vill jag kunna lämna barnbacken en stund och leta puder eller dra några fina pistrepor. Då duger knappast Sälen/Branäs/Idre. Om vi håller oss till ämnet: Sunne och Gesunda är två berg som borde ha bra (ekonomisk) potential. Båda dessa är nyligen konkursade. Samtidigt som ex Orsa och Säfsen tycks vara lönsamma (utan att ha några vettiga förutsättningar för alpin skidåkning) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sveriges ekonomiskt bästa berg
Tillbaka
Topp