Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sveriges ekonomiskt bästa berg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hjulbult" data-source="post: 1310589" data-attributes="member: 13199"><p>Det var prat om expansion på -80talet men rätt ägare fanns aldrig.</p><p></p><p>Förbannat tråkigt och även trist med nuvarande ägare som inte satsar då anläggningen har bättre förutsättningar än de flesta andra med så pass gynsamt geografiskt läge. Jag ser ett potentiellt nytt Klövsjö då jag tänker på pisterna som skulle kunna anläggas på den bergssidan.</p><p></p><p>Marken är svår att bedriva skogsbruk på så det sägs att markägaren ledsnade och istället gjorde naturreservat. Skulle gissa att reservatet blev till för kanske 30år sedan.</p><p></p><p>Någon som vet hur svårt sådant är att upphäva?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hjulbult, post: 1310589, member: 13199"] Det var prat om expansion på -80talet men rätt ägare fanns aldrig. Förbannat tråkigt och även trist med nuvarande ägare som inte satsar då anläggningen har bättre förutsättningar än de flesta andra med så pass gynsamt geografiskt läge. Jag ser ett potentiellt nytt Klövsjö då jag tänker på pisterna som skulle kunna anläggas på den bergssidan. Marken är svår att bedriva skogsbruk på så det sägs att markägaren ledsnade och istället gjorde naturreservat. Skulle gissa att reservatet blev till för kanske 30år sedan. Någon som vet hur svårt sådant är att upphäva? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sveriges ekonomiskt bästa berg
Tillbaka
Topp