Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
sveriges mest underskattade åkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gahnis" data-source="post: 447121" data-attributes="member: 46117"><p>Egentligen vill jag inte stå på någon sida överhuvudtaget i detta ämne i och med att skidåkning är skidåkning oavsett kvalité eller sort, men det bedrivs just nu någon form av smutskastning från herrar som gillar hopp/snurr mot herrar/damer som åker skidor, tävlar, kör portar etc.</p><p>Det är irriterande och onödigt. Må hända tycker du inte att det är "freeride", men då måste vi gå djupt in på vad begreppet egentligen innebär. Och i mitt lilla "pretto-sinne" som du själv påpekade så vackert, så innebär Free = Fri och Ride = Åka. Detta tillsammans torde få en svensk översättning någorlunda lik friåkning. Dvs åkning som är fri. Man åker helt enkelt hur man vill, oavsett hopp/park/port/puder/pist eller vad tusan det nu må vara.</p><p>Det är väl kanske ett rop till alla jibber - Wannabies och kanske även stridlystna portisar att lägga ner en stridsyxa som faktiskt inte bör finnas till. Vi åker alla skidor! Skit i på vilket sätt! Ha kul bara....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gahnis, post: 447121, member: 46117"] Egentligen vill jag inte stå på någon sida överhuvudtaget i detta ämne i och med att skidåkning är skidåkning oavsett kvalité eller sort, men det bedrivs just nu någon form av smutskastning från herrar som gillar hopp/snurr mot herrar/damer som åker skidor, tävlar, kör portar etc. Det är irriterande och onödigt. Må hända tycker du inte att det är "freeride", men då måste vi gå djupt in på vad begreppet egentligen innebär. Och i mitt lilla "pretto-sinne" som du själv påpekade så vackert, så innebär Free = Fri och Ride = Åka. Detta tillsammans torde få en svensk översättning någorlunda lik friåkning. Dvs åkning som är fri. Man åker helt enkelt hur man vill, oavsett hopp/park/port/puder/pist eller vad tusan det nu må vara. Det är väl kanske ett rop till alla jibber - Wannabies och kanske även stridlystna portisar att lägga ner en stridsyxa som faktiskt inte bör finnas till. Vi åker alla skidor! Skit i på vilket sätt! Ha kul bara.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
sveriges mest underskattade åkare?
Tillbaka
Topp