Sverigetur fra Oslo

ihokstad

Ny medlem
Sverigetur fra Oslo
Hei!

Vi er en gjeng norske jenter som har tenkt å dra til Sverige for å stå på ski. Hvilke steder er bra hvis man ikke vil kjøre så langt som til Åre? Er Sälen ok? Vil gjerne dra til et sted med både bra pister og afterski, off-pist muligheter er også positivt :)

Ingrid

Sverigetur fra Oslo
Personligen kan jag inte hitta några direkt skidåkningsrelaterade skäl för att åka till Sverige från Oslo. Har ni tröttnat på Hemsedal?

Sverigetur fra Oslo
Har hytte i Hemsedal, og skal til flere steder i Norge, men har lyst til å utforske Sverige litt også... Dessuten er det billig øl hos dere :)

Sverigetur fra Oslo
Ah, öl. Helt riktigt, fel av mig; alkohol är självklart skidåkningsrelaterat. Man jag kan ändå inte rekommendera Sälen…

Sverigetur fra Oslo
Vemdalen, Ramundberget, Björnrike är väl rätt ok. Lite närmre än Åre iaf. Annars får ni nog ta och pallra er upp till Åre.

Sverigetur fra Oslo
Är ni ute efter party så är sälen riktigt bra men det blir långtråkigt i backarna på dagen.
Off pist, visst ni kan ha tur å hitta orörd snö men sannolikheten är inte överhängande.
Dock tycker jag det är trevligt att komma iväg till Sälen en weekend, mest för att få åka av sig lite men framför allt är det är bra röj.
Ska ni iväg en vecka eller mer så satsa defnitivt på Åre som är outstanding i jämnförelse med Sälen.

Sverigetur fra Oslo
Om jag ska vara ärlig mot er norrbaggar så fattar jag inte vad ni ska till Sverige att göra. Vi åker ju till er för att era berg är bättre :) Skulle väl vara Rikgränsen då och det ligger ju nära Norge kan man ju lugnt säga. Men liiiite långt från Oslo kanske....

Sälen har ingen kul åkning. Många liftar, många backar, men enformigt. Men säkert bra röj på after skin, det var det i alla fall förr. Har dock inte varit där sedan skirocken 96... (o lär inte återvända)

Sverigetur fra Oslo
Hei

dra til sveits, vi ha nok bra pister og "après-ski". vi ha osso mange off-pist muligheter. Og øl (og alt alkohol) er veldi billig her i sveits (bedre som i sverige ;-)

mange hilser fra sveits

Marc-I

ps: jeg kan bare snakker litt norsk, men slet ikke skrive. unnskyld!

Tillbaka
Topp