Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sverre mössor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="brandt" data-source="post: 20965" data-attributes="member: 24569"><p>Tja.. </p><p>Är du STHLM:are så kan jag glädja dig med att Kask finns på Alpingaraget.</p><p>Tycker personligen inte att det är så kul att glida runt i likadan mössa som halva sverige har typ.. Iaf flertalet wannabees.</p><p>Har därför istället stickat egna. Allt började en tråkig dag när jag satt och räknade dagarna tills jag skulle till Åre. Tänkte att jag skulle fördriva tiden med något kreativt. Så jag bestämde mig för att virka en mössa. Eftersom jag inte hade den blekaste om hur man stickade så ringde jag farmor. (Hett tips till alla som vill börja virka eller sticka! RING FARMOR ELLER MORMOR! Dom kan med 90% säkerhet både virka och sticka eftersom det typ var obligatoriskt för en "fin flicka" att kunna på den tiden dom gick i skolan.) Sedan är det bara att exprimentera sig fram! Jag experimenterade hejvillt i början och har hittilss slöjdat ihop ca 10 mössor. Vissa har givigst bort till tacksamma kompisar. </p><p></p><p>En klar fördel med att virka/sticka själv är som nämnts ovan. </p><p>Man får rätt storlek. </p><p>Man kan fritt välja ett personligt mönster. </p><p>Man är abslolut ensam om att ha den. </p><p></p><p>För alla er som tycker det är omanligt att virka vill jag bara säga en sissta sak. DET ÄR MANLIGT ATT KUNNA ALLT! (Inklusive virka)</p><p></p><p>Lycka till alla ni som tänker ge er in i virkbranchen. </p><p></p><p>/brandt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="brandt, post: 20965, member: 24569"] Tja.. Är du STHLM:are så kan jag glädja dig med att Kask finns på Alpingaraget. Tycker personligen inte att det är så kul att glida runt i likadan mössa som halva sverige har typ.. Iaf flertalet wannabees. Har därför istället stickat egna. Allt började en tråkig dag när jag satt och räknade dagarna tills jag skulle till Åre. Tänkte att jag skulle fördriva tiden med något kreativt. Så jag bestämde mig för att virka en mössa. Eftersom jag inte hade den blekaste om hur man stickade så ringde jag farmor. (Hett tips till alla som vill börja virka eller sticka! RING FARMOR ELLER MORMOR! Dom kan med 90% säkerhet både virka och sticka eftersom det typ var obligatoriskt för en "fin flicka" att kunna på den tiden dom gick i skolan.) Sedan är det bara att exprimentera sig fram! Jag experimenterade hejvillt i början och har hittilss slöjdat ihop ca 10 mössor. Vissa har givigst bort till tacksamma kompisar. En klar fördel med att virka/sticka själv är som nämnts ovan. Man får rätt storlek. Man kan fritt välja ett personligt mönster. Man är abslolut ensam om att ha den. För alla er som tycker det är omanligt att virka vill jag bara säga en sissta sak. DET ÄR MANLIGT ATT KUNNA ALLT! (Inklusive virka) Lycka till alla ni som tänker ge er in i virkbranchen. /brandt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sverre mössor?
Tillbaka
Topp