Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Swallowtails - puderkärlek.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Teddo" data-source="post: 103637" data-attributes="member: 32828"><p>Bouic-></p><p>Du säger att du tror att du skulle vinna mest när det flackar ut och du tappar fart. Jag märker dock en ruggig skillnad när jag kommer upp i höga farter i puder på min swallowtail. På en traditionell bräda gjorde jag ofta riktiga Långben-klotningar när det gick fort och nosen dök. Självklart har brädan även bättre bärighet när det går lite långsammare och man slipper ofta köra fast om man ska skråa eller ta sig över en flack offpist.</p><p></p><p>De klassiska svalstjärtarna (typ. winterstick) har ju en form som är helt optimerad för puder - de fungerar dock mindre bra i princip så fort man behöver använda stålkanterna. Nya generationen av swallowtails (Rossignol Undertaker, F2 Lancelot, O-sin 4807 m.fl.) är ju mer baserade på en modern freestylebräda, men med fetare mjukare nos och styv tail. Detta medför att brädorna uppför sig "normalt" när man skär och det går fint att dra på hardboots och carva loss ordentligt i pisten också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Teddo, post: 103637, member: 32828"] Bouic-> Du säger att du tror att du skulle vinna mest när det flackar ut och du tappar fart. Jag märker dock en ruggig skillnad när jag kommer upp i höga farter i puder på min swallowtail. På en traditionell bräda gjorde jag ofta riktiga Långben-klotningar när det gick fort och nosen dök. Självklart har brädan även bättre bärighet när det går lite långsammare och man slipper ofta köra fast om man ska skråa eller ta sig över en flack offpist. De klassiska svalstjärtarna (typ. winterstick) har ju en form som är helt optimerad för puder - de fungerar dock mindre bra i princip så fort man behöver använda stålkanterna. Nya generationen av swallowtails (Rossignol Undertaker, F2 Lancelot, O-sin 4807 m.fl.) är ju mer baserade på en modern freestylebräda, men med fetare mjukare nos och styv tail. Detta medför att brädorna uppför sig "normalt" när man skär och det går fint att dra på hardboots och carva loss ordentligt i pisten också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Swallowtails - puderkärlek.
Tillbaka
Topp