Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Swallowtails - puderkärlek.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snurferman" data-source="post: 393830" data-attributes="member: 80148"><p>Jag har en 2005:a winterstick och den är väldigt bekväm att åka lössnö med, bärig i fram som bara den. Den är som bredast 34 cm. När man kantställer så blir anläggningslängden i snön 130 cm då 5 cm bak är uppåtböjd och nosens 50 cm hänger i luften. Det är okay att åka pistat med den men blir det isigt och hårt är det inte så skoj (men då får man ta en av sina andra brädor den dagen).</p><p>Wintersticken är en utpräglad lössnöbräda. När man sbänger med den så ökar bärigheten fram och minskar bak pga ena svalstjärten kommer upp i luften, lite som att ha en extrent smal pintail, man behöver bara stå avslappnad och låta brädan göra jobbet.</p><p></p><p>Jag hade en winetsrstick swallowtail 1978 också men det var något helt annat. Den hade konvex botten och en fet urethan/aluminiumskena under och gick absolut inte att åka med i annat än lössnö.</p><p></p><p>Jag har tyvärr inte provat O´sin/Dynastaren eller undertaker så jag kan inte ge någon jämförelse där men wintersticken beter sig betydligt mer som en vanlig bräda än man kan tänka sig. Köp den för att få nytändning eller bara som variation,,,eller för att den ser snygg ut på vägge,,Lol.</p><p></p><p>Kidsen blir väldigt förvånade när man kommer dundrande.</p><p></p><p><a href="http://www.winterstick.com/" target="_blank">http://www.winterstick.com/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snurferman, post: 393830, member: 80148"] Jag har en 2005:a winterstick och den är väldigt bekväm att åka lössnö med, bärig i fram som bara den. Den är som bredast 34 cm. När man kantställer så blir anläggningslängden i snön 130 cm då 5 cm bak är uppåtböjd och nosens 50 cm hänger i luften. Det är okay att åka pistat med den men blir det isigt och hårt är det inte så skoj (men då får man ta en av sina andra brädor den dagen). Wintersticken är en utpräglad lössnöbräda. När man sbänger med den så ökar bärigheten fram och minskar bak pga ena svalstjärten kommer upp i luften, lite som att ha en extrent smal pintail, man behöver bara stå avslappnad och låta brädan göra jobbet. Jag hade en winetsrstick swallowtail 1978 också men det var något helt annat. Den hade konvex botten och en fet urethan/aluminiumskena under och gick absolut inte att åka med i annat än lössnö. Jag har tyvärr inte provat O´sin/Dynastaren eller undertaker så jag kan inte ge någon jämförelse där men wintersticken beter sig betydligt mer som en vanlig bräda än man kan tänka sig. Köp den för att få nytändning eller bara som variation,,,eller för att den ser snygg ut på vägge,,Lol. Kidsen blir väldigt förvånade när man kommer dundrande. [URL]http://www.winterstick.com/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Swallowtails - puderkärlek.
Tillbaka
Topp