Sweet Rocker FC

• Trådstartare Trådstartare Dot
  • Start datum Start datum

Dot

Ny medlem
Sweet Rocker FC
Undrar om det finns någon som har koll på denna hjälm..
Enligt sweets egna hemsida så är detta en kajakhjälm är så ruskigt förtjust i att skaffa mig en grön med skärm.. och tråkigt nog så finns det ingen grön med skärm i deras skidsortiment.. bara i kajaksortimentet!

är det någon skillnad på deras kajak respektive skidhjälmar mer än att skidhjälmarna har ett spänne för goggels där bak?

http://www.sweetprotection.com/#/whitewater/hardware/helmets/rocker-fullcut/

Sweet Rocker FC
Sweet Rocker FC
EN 1385 helmet for canoing and watersport (ICF class I-IV)

Trooper FC
CE EN 1077

där är skillnaden, olika certifieringar för olika skydd och användningsområden. Vad de sedan står för det har jag ingen aning om...

Senast ändrad:
Sweet Rocker FC
okej.. då är frågan, går det att använda kajakhjälmarna till skidåkning.. går, går det alltid men jag hoppas ni förstår vad jag menar..

finns det någon som själv kanske kör med sweet rocker hjälm som kan tycka till?

Sweet Rocker FC
det är klart att den går att använda. men som jet säger, så är det olika certifieringar. om du kraschade, slog i huvet, skadade dig och hjälmen inte höll så är det möjligt att ditt försäkringsbolag inte skulle vilja ersätta dig.

always think twice!

Sweet Rocker FC
Du har en poäng! får nog köpa mig en trooper ist. någon som vet om det finns att få tag på en grön sådan med skärm? om man kanske köper utan skärm och sen köper en grön skärm separat som egentligen är till kajakhjälmarna? För jag har för mig att jag såg en grön trooper på någon sida förut..

Sweet Rocker FC
Dessutom så finns det ju half cut hjälmen som finns i just sassy green. Skärm är ngt du kan köpa till så..varför inte köpa en sån ist. Jag tycker dessutom att HC är snyggare än FC

Sweet Rocker FC
finns bara svarta och vita skärmar att köpa separat.. hc eller fc får jag nog åka till nån affär och testa och se vilken som e snyggast...

Tillbaka
Topp