Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sweet trooper, små i storlekarna ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 393252" data-attributes="member: 32948"><p>Denna mössa kanske bara ersätter liningen som annars hade varit i hjälmen? </p><p>Förmodligen är just den hjälmen designad för det, medans hjälmar generellt sett inte är designade för att användas med mössa. Mössan medför ju att glappet blir större (och att du behöver en större hjälm) och hjälmen får en sämre passform. </p><p></p><p>För att svara på huvudfrågan så tror jag sweet troopern är lite smal på sidorna. Min egen trooper är ganska smal där, men sitter som handsken. Har hört någon som ska ha gröpt ur lite frigolit i hjälmen för att åtgärda detta. Garantin försvinner garanterat och hjälmen skyddar eventuellt inte lika bra... Men det är kanske ett bättre alternativ än att gå på en för stor hjälm? </p><p>Det naturliga valet låter ändå som att du ska gå på den större krukan och padda den lite. (Alternativt kolla på en anna hjälm?) </p><p></p><p>För övrigt hatar jag billiga cykelhjälmar som säljs som skidhjälmar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 393252, member: 32948"] Denna mössa kanske bara ersätter liningen som annars hade varit i hjälmen? Förmodligen är just den hjälmen designad för det, medans hjälmar generellt sett inte är designade för att användas med mössa. Mössan medför ju att glappet blir större (och att du behöver en större hjälm) och hjälmen får en sämre passform. För att svara på huvudfrågan så tror jag sweet troopern är lite smal på sidorna. Min egen trooper är ganska smal där, men sitter som handsken. Har hört någon som ska ha gröpt ur lite frigolit i hjälmen för att åtgärda detta. Garantin försvinner garanterat och hjälmen skyddar eventuellt inte lika bra... Men det är kanske ett bättre alternativ än att gå på en för stor hjälm? Det naturliga valet låter ändå som att du ska gå på den större krukan och padda den lite. (Alternativt kolla på en anna hjälm?) För övrigt hatar jag billiga cykelhjälmar som säljs som skidhjälmar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Sweet trooper, små i storlekarna ?
Tillbaka
Topp