Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Swix Carving Kit 1
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1199279" data-attributes="member: 29440"><p>Testa vörst lite lätt med diamantbrynet eller stenen för att få bort det värsta som sticker ut. Sen filen annars skadas/slits filen onödigt mycket.</p><p>Måla med svart märkpenna på kanten och testa först med 87 grader sen 88 osv så ser du var filen/stenen tar.</p><p>De kan behöva en sidewall cutter för att ta bort lite av plastkanten ovanför stålkanten för att inte filen/stenen ska sätta igen.</p><p>Till undersidan brukar jag ta ett löst diamantbryne som jag lägger plant mot belaget- tryck med tummen och stöd mot sidan av skidan/undersidan brynet med ett böjt pekfinger, vinkla lite så den ligger plant mot stålkantens undersida. Här måste skidan sitta/hållas fast bra och du måste vara stabil med handen. du kan även använda din fil men min erfarenhet ar att filen inte sitter så stabilt i de enklare modellerna- testa försiktigt</p><p>Kola även mitt svar i din andra tråd.</p><p></p><p>Edit: du ska nog börja med stenen för att få bort de värsta ojämnheterna- ta det försiktigt bara</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1199279, member: 29440"] Testa vörst lite lätt med diamantbrynet eller stenen för att få bort det värsta som sticker ut. Sen filen annars skadas/slits filen onödigt mycket. Måla med svart märkpenna på kanten och testa först med 87 grader sen 88 osv så ser du var filen/stenen tar. De kan behöva en sidewall cutter för att ta bort lite av plastkanten ovanför stålkanten för att inte filen/stenen ska sätta igen. Till undersidan brukar jag ta ett löst diamantbryne som jag lägger plant mot belaget- tryck med tummen och stöd mot sidan av skidan/undersidan brynet med ett böjt pekfinger, vinkla lite så den ligger plant mot stålkantens undersida. Här måste skidan sitta/hållas fast bra och du måste vara stabil med handen. du kan även använda din fil men min erfarenhet ar att filen inte sitter så stabilt i de enklare modellerna- testa försiktigt Kola även mitt svar i din andra tråd. Edit: du ska nog börja med stenen för att få bort de värsta ojämnheterna- ta det försiktigt bara [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Swix Carving Kit 1
Tillbaka
Topp