Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sydamerika nu i sommar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="clay" data-source="post: 888148" data-attributes="member: 82624"><p>Jag var där sommaren 2008 så saker kan ha förändrats men jag beskriva hur det var då.</p><p></p><p>Dumphetsen var i princip 0. Det fanns/finns bara 1 hotell på orten vilket gör att mängden skidåkare/brädåkare är ganska liten. När jag var där så hade det dumpat ett par dagar innan vi anlände, sen hade vi konstant sol i 1 vecka. Under denna vecka så kunde vi åka orört hela tiden. Visst, i slutet av vecka fick vi traversera lite längre men med tanke på hur långa åken blev så var inte detta något problem.</p><p>Att få tag i bra orörd snö mha av liftarna är således inga problem! Spontant skulle jag säga att hudar är ganska onödigt. Vi gjorde dessutom ett par helikopterlyft vilket var häftigt (inte för att vi behövde det för snön skull utan mer för att få se och få åka mot Aconcagua). </p><p></p><p>Som sagt, stort grattis till alla som drar dit!</p><p>Ps. glöm inte att ta ett skönt bad i utomhuspoolen på eftermiddagen! Ds.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="clay, post: 888148, member: 82624"] Jag var där sommaren 2008 så saker kan ha förändrats men jag beskriva hur det var då. Dumphetsen var i princip 0. Det fanns/finns bara 1 hotell på orten vilket gör att mängden skidåkare/brädåkare är ganska liten. När jag var där så hade det dumpat ett par dagar innan vi anlände, sen hade vi konstant sol i 1 vecka. Under denna vecka så kunde vi åka orört hela tiden. Visst, i slutet av vecka fick vi traversera lite längre men med tanke på hur långa åken blev så var inte detta något problem. Att få tag i bra orörd snö mha av liftarna är således inga problem! Spontant skulle jag säga att hudar är ganska onödigt. Vi gjorde dessutom ett par helikopterlyft vilket var häftigt (inte för att vi behövde det för snön skull utan mer för att få se och få åka mot Aconcagua). Som sagt, stort grattis till alla som drar dit! Ps. glöm inte att ta ett skönt bad i utomhuspoolen på eftermiddagen! Ds. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Sydamerika nu i sommar
Tillbaka
Topp